În noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912, ”Titanicul”, vaporul indestructibil, se scufundă, după ce se ciocnește de un iceberg. 1.514 persoane pier. Printre navele ajunse la fața locului, imediat după dezastru, se numără și ”Mackay Bennett”. Conform documentelor prezentate recent, marinarii de aici au aruncat în mare cadavrele pasagerilor ”sărmani”, mai ales ale celor de la clasa a III-a, după ce i-au buzunărit. ”Pe unii i-am zvârlit după haine”, sună declarațiile lor!!!
Deși au trecut mai bine de 100 de ani de la tragedia vaporului ”Titanic”, petrecută în noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912, povestea faimosului pachebot continuă să uimească și astăzi. Conform unor documente prezentate în ultimul timp, marinarii de pe navele ajunse la fața locului pentru a căuta supraviețuitori au aruncat în mare cadavrele pasagerilor sărmani, pentru a duce la mal doar pe cei avuți, cu scopul de a primi recompense materiale din partea familiilor acestora.
Deși ”Carpathia” este cel mai cunoscut vas ajuns, imediat, în zonă, ”Mackay Bennett” răspunde și ea, afirmativ, apelurilor SOS lansate de ”Titanic” în momentul scufundării. Datele ulterioare indică faptul că ”Mackay Bennett” (o navă ce se ocupa cu întreținerea cablurilor de comunicație între Franța și Canada) a participat, în perioada 17 - 24 aprilie, la recuperarea a 300 de cadavre, după ce căpitanul Frederick H. Larnder ordonase să fie echipată ”pentru ce este mai rău”: 100 de sicrie, 100 de tone de gheață, pentru păstrarea celor decedați, 70 de ”kituri” de îmbălsămare și chiar un...preot!. Așa cum se va vedea, numărul decedaților găsiți va fi mult mai mare...
”Titanic” înainte de primul și ultimul său drum important
Imediat după tragedie, căpitanul de pe ”Mackay Bennett” a scris zeci de telegrame companiei ”White Star Line”, deținătoarea ”Titanicului”. 181 de depeșe prin care încerca să-și explice gestul său. ”WHS” trece prin mari dificultăți financiare în 1934, când scoate la licitație scrisorile. Un angajat al ”Cunard Line” le cumpără pentru un preț modic, apoi, acestea ajung în posesia fiicei sale. La rândul ei, femeia i le pasează lui Charles Haas, unul dintre cei mai mari specialiști în istoria ”Titanicului”, cel care se ocupă de restaurarea lor mai bine de 30 de ani. ”Scrisorile arată dificilul proces de triere al cadavrelor prin care au trecut, atunci, marinarii”, spune, azi, Haas, în vârstă de 69 de ani.
”Nu e mai bine să le aruncăm în apă?”
”Din păcate, nu avem destul spațiu”, scrie Lardner către șefii săi. ”Te descurci, este absolut necesar să aduci aici toate cadavrele”, primește răspunsul de la superiori. ”Nu e mai bine să le aruncăm în apă? Putem face și excepții, dacă familiile celor decedați ne-o solicită”, explică Lardner. Marinarii trec la scotocirea celor decedați. Se caută biletele de călătorie. Victimele de la casa a III-a, ”sărmanii”, sunt aruncate direct peste bord. Printre ele se află și copliași! ”Acolo unde nu s-au găsit niciun fel de documente, s-a presupus după îmbrăcăminte”, se arată în scrisori. 116 corpuri sunt zvârlite, intenționat, în ocean!!! Alte 307 cadavre sunt aduse la țărm. ”Da, oamenii erau morți, dar unde e respectul? Atunci, în 1912, exista o structură socială care spunea că întotdeauna cei bogați au prioritate în fața săracilor. Vii sau morți”, spune, astăzi, specialistul Andrew Aldridge. ”Au trimis acele telegrame crezând că al lor conținut va rămâne, pentru eternitate, privat. Nu a fost așa”, adaugă el.
În cimitirul ”Fairview” din Halifax, Noua Scoție, Canada, odihnesc peste 100 de victime ale tragediei de pe ”Titanic”
Din 2.224 persoane, 1.514 pier. 328 de cadavre sunt recuperate. Printre ele, trei ale membrilor orchestrei ce continua să cânte în timp ce vasul se rupea în două...
Horoscopul zilei de 7 martie! Balanţele sunt caracterizate de calm... Nu există aşa ceva!!! O casă de 38 de metri pătraţi, construită în DOAR 24 de ore cu ajutorul unei imprimante 3D. Şi nu,...