Oamenii de ştiinţă au descoperit cea mai mare explozie de la Big Bang

Oamenii de ştiinţă au descoperit dovezi ale unei explozii colosale din spaţiu - de cinci ori mai mare decât oricare dintre cele observate înainte - şi le-au publicat în The Astrophysical Journal, scrie BBC.

Uriaşa eliberare de energie este crezut că a fost emanată de o gaură neagră supermasivă aflată la 390 de milioane de ani-lumină de Pământ.

Erupţia a lăsat o gaură gigant în grupul de galaxii Ophiuchus.

Oamenii de ştiinţă au crezut multă vreme că este ceva ciudat în legătură cu Ophiuchus - o adunare de mii de galaxii, materie întunecată şi gaze fierbinţi. Telescoapele cu raze X au detectat o margine curbată stranie. Cercetătorii au bănuit că aceasta poate fi peretele unei cavităţi create în gaz de emisiile unei găuri negre centrale.

Cavitatea este de 15 ori mai mare decât galaxia noastră, Calea Lactee.

Noile date preluate de telescoape din Murchison Widefield Array (MWA) din Australia şi de la Giant Metrewave Radio Telescope (GMRT) din India au confirmat presupunerile cercetătorilor.

„Într-un fel, această explozie este similară felului în care erupţia vulcanului Sf. Elena din 1980 a smuls vârful muntelui”, a spus Simona Giacintucci de la Naval Research Laboratory din Washington, DC, principalul autor al studiului.

Sursa : news.ro