Domnul ministru Berceanu ne obliga sa luam atitudine impotriva lipsei sale de performanta si a greselilor continue care nu contribuie decat la consevarea situatiei actuale, in cel mai fericit caz. Daca la inceputul crizei, Guvernul sustinea ca domeniul infrastructurii va fi unul prioritar, ca reprezinta solutia pentru iesirea din criza, ca numai antrenand investitii in aceasta zona se va putea salva economia prin crearea de mii de locuri de munca pe orizontala, punandu-se in miscare si alte industrii adiacente, iata ca, astazi, acest domeniu cotat cu prima sansa de revenire, se afla in colaps. Proiectele importante de infrastructura intarzie sa apara, din cele existente multe se suspenda, sute de firme de profil sunt nevoite sa-si inchida portile temporar, iar altele isi declara falimentul. Nu mai pomenim de angajamentele din programul
de guvernare, a caror indeplinire este departe de a fi macar inchipuita. Este mai mult decat evident ca actiunile iresponsabile ale ministrului Radu Berceanu si lipsa unei strategii unitare in gestionarea acestui domeniu vital au creat situatia actuala si au dovedit incompetenta Guvernului Boc a gestiona procesul de dezvoltare a domeniilor transporturilor si infrastructurii
Rand pe rand sunt enumerate pacatele detinatorului acestui portofoliu ministeriale: un "ministru anti-autostrazi", carea a adus si caile ferate in pragul dezastrului, "campion la proasta absorbtie a fondurilor europene.
Semnatarii motiunii e voca modul in care au fost folosite miliarde de euro alocate de catre Uniunea Europeana ca finantare nerambursabila pentru constructia autostrazilor Nadlac - Arad, Timisoara - Lugoj, Lugoj - Deva, Orastie - Sibiu, precum si pentru reabilitarea a catorva sute de kilometri de drum national aflate pe reteaua trans-europeana de transport.
"Domnul ministru Radu Berceanu a reusit performanta de a nu cheltui niciun euro! Lucrarile restante la liniile de cale ferata, la terasamente, la poduri si tunele, la instalatiile de siguranta aferente, instalatiile de siguranta aferente, precum si reparatiile neefectuate la materialul rulant motor sau tractat, au crescut in mod alarmant", mai sustin liberalii.
Ei il mai acuza pe ministrul Transporturilor de favorizare a propriei sale clientele politice si a furtului din banii publici.
"Prietenii de la Golden Blitz decontamineaza un hectar de teren de pe amplasamentul autostrazii Brasov - Bors pentru 24 de milioane de euro! Furtul din banul public a atins cote nemaiintalnite in mandatul ministrului Berceanu. Un exemplu reprezentativ este acordarea unui contract in valoare de 16 milioane de euro pentru curatarea de substante toxice a unui teren de un hectar de pe aliniamentul viitoarei autostrazi Transilvania unui consortiu de firme din care face parte si firma Euroconstruct '98 Trading SRL. In schimb, in loc sa finalizeze finalizeze decontaminarea la timp, consortiul de firme-capusa au agreat cu domnul Berceanu un act aditional in valoare de 8 milioane de euro. Valoarea contractului ajunge, asadar, la 24 de milioane de euro!", dau ca exemplu liberalii.
Pana si in incidentul din Vama Nadlac, unde staff-ul AC/DC a fost obligat sa negocieze cu vamesii o spaga de circa 2500 de euro pentru a putea pleca din Romania, este pusa in seama lui Berceanu.
"Daca tot vorbim de coruptie, sa amintim si de recentul incident din Vama Nadlac, cand staff-ul AC/DC a fost nevoit sa plateasca o mita negociata de circa 2.500 de euro pentru a fi lasati sa plece din Romania. Astfel, imaginii Romaniei peste hotare i s-a mai adaugat inca o pata, caci toata presa internationala a rasunat in urma acestei stiri, mai ales ca sesizarea asupra abuzurilor din Vama Nadlac catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a fost facuta printr-o adresa din partea Ambasadei Romaniei la Paris. Domnul ministru Radu Berceanu a si recunoscut ca aceasta intamplare nu e singulara, ca s-a mai intamplat si in lunile premergatoare momentului", mai remarca liberalii, care solicita, in final, "demisia domnului Radu Berceanu din functia de ministru al Transporturilor si Infrastructurii".