Poate părea surprinzător, însă satisfacția angajaților la un loc de muncă nu se măsoară exclusiv prin salariul câștigat în fiecare lună, ci și prin beneficiile și avantajele de care se bucură în mod constant. Astfel, unele studii din Statele Unite ale Americii au scos la lumină câteva detalii extrem de importante pentru orice firmă care îşi propune să-și țină angajații fericiți.
5 lucruri pe care angajații le doresc cel mai mult de la un loc de muncă
1. Program flexibil
Flexibilitatea este un factor pe care foarte mulți angajați îl consideră extrem de important la un job. Dacă domeniul de activitate nu necesită oricum ore de lucru în perioade neobișnuite ale zilei sau chiar pe timpul nopții, atunci flexibilitatea se traduce prin abilitatea angajatorului de a permite angajaților săi să își facă cele opt ore de lucru pe zi nefiind neapărat obligați ca la ora nouă dimineața să intre pe ușa biroului. Un sondaj de opinie realizat de Fractl arată că 88% dintre angajați sunt de multe ori foarte atrași de posibilitatea de a avea un program flexibil la locul de muncă. De aceea angajatorii trebuie să învețe să fie la rândul lor mai flexibili cu programul zilnic al angajaților. Dacă unii consideră că sunt mai eficienți de la șapte dimineața, iar alții după ora nouă, poate că ar fi o idee bună să existe o astfel de flexibilitate. Cu importanta condiție ca activitatea generală a firmei să nu fie dată peste cap de aceste diferențe.
2. Acces la facilități
Atunci când vorbim despre facilități nu ne referim doar la o sală de mese sau una de sport, ci chiar și la posibilitatea de a lucra la câteva minute de birou, evitând în acest fel orele pierdute în traficul aglomerat din marile orașe. Aceasta a fost și ideea lui Liviu Tudor, antreprenorul român care controlează Genesis Property, care a deschis în parcul de afaceri West Gate o unitate de cazare de patru stele, în urma unei investiții de 500.000 de euro. Astfel, angajații pot sta aproape de locul de muncă, iar firmele își pot caza partenerii într-un campus dotat cu toate facilitățile necesare într-un mediu business.
3. Posibiltatea de a lucra „remote”
Munca în sistem „remote”, adică de la distanță, poate fi extrem de eficientă în anumite momente, în funcție de angajat și de activitate. Este limpede că nu toate locurile de muncă se potrivesc acestui principiu, însă acolo unde există această posibilitate, firma ar trebui să stabilească un număr maxim de zile pe lună în care un angajat poate să muncească în felul acesta. Potrivit unui studiu citat de Forbes, 45% dintre cei care lucrează de acasă susțin că își iubesc jobul spre deosebire de numai 25% dintre angajații care sunt obligați ca zilnic să fie prezenți la birou. O astfel de decizie poate avea un impact importat asupra moralului angajaților și nivelului general de satisfacție din firmă.
4. Zilele libere
La prima vedere, cei care sunt mereu cu gândul la următoarea vacanță nu par chiar cei mai preocupați angajați din firmă pentru activitatea de care ar trebui să se fie responsabili. Un raport realizat de Project Time Off arată însă că 77% dintre managerii de HR intervievați au identificat o productivitate mai mare la angajații care își iau toate zilele de concediu și chiar se bucură de zilele libere, dintre aceștia 78% având o creștere semnificativă în satisfacția la locul de muncă, datorită acestui aspect. O firmă trebuie să știe să încurajeze și deconectarea angajaților, pentru a evita apariției sindromului „burnout” printre aceștia, adică epuizarea fizică și mentală din cauza stresului și rutinei.
5. Concediul de maternitate
Un nou născut reprezintă pentru o familie o bucurie uriașă, dar are ca urmare și o perioadă de epuizare totală, cu costuri ridicate. Un studiu american arată că pese 50% dintre angajați preferă să plece într-un concediu de maternitate plătit, decât să beneficieze de o mărire de salariu, considerând că echilibrul între locul de muncă și viața de familie este un factor esențial pentru un stil de viață sănătos.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: fotoinfot
Momentul teribil în care două mașini s-au ciocnit pe E85, surprins de o cameră de bord! PATRU OAMENI au MURIT! Atenție, ... 4 lucruri pe care angajații se feresc să le spună șefilor la locul de muncă...