O motociclistă care a accidentat mortal un pieton ce traversa strada prin loc nepermis a fost condamnată la un an şi patru luni de închisoare cu suspendare, în urma deciziei judecătorești
Judecătorii Curții de Apel Timișoara s-au pronunțat abia acum cu sentința finală a dosarului de ucidere din culpă a unei studente motocicliste din Arad, care a accidentat mortal în 11 aprilie 2015 un pieton care i-a ieşit în faţă, traversând strada printr-un loc nepermis în localitatea Păuliş, din judeţul Arad.
Tânăra motociclistă a fost găsită vinovată deoarece aceasta circula cu 70km/h pe un sector de drum pe care viteza maximă permisă era de 50km/h, din acest punct de vedere impactul a fost mortal.
„Factorul generator al pericolului a fost victima, care s-a angajat în traversarea printr-un loc nepermis şi fără a se asigura a unui drum naţional intens circulat, deşi se deplasa greoi, astfel că victimei îi aparţine un grad mai ridicat al culpei decât inculpatei. Având în vedere concluziile rapoartelor de expertiză efectuate în cauză, instanţa reţine că în producerea accidentului soldat cu moartea victimei, chiar dacă culpa principală a avut-o victima, acest fapt nu înlătura culpa concurentă a inculpatei, astfel cum a fost reţinută mai sus”, se arată în sentinţa Judecătoriei Lipova, care a fost atacată la Curtea de Apel Timişoara, unde a fost menţinută.
Judecătorii de la Curtea de Apel Timişoara au obligat firma de asigurări la care motocicleta era asigurată să îi achite familiei victimei daune morale în valoare de 35.000 de euro.
„În ceea ce priveşte viteza de deplasare a motocicletei condusă de inculpată în momentul impactului, ambele expertize efectuate în cauză precum şi suplimentele la acestea au concluzionat că aceasta a fost de 70 km/h , deci peste 50km/h, cât era limita maximă admisă pe acel tronson de drum. De asemenea , s-a stabilit că inculpata putea evita accidentul rutier dacă la momentul apariţiei stării de pericol s-ar fi deplasat cu viteza maximă de 50 km/h . Prin urmare, nu există dubii cu privire la culpa inculpatei în producerea accidentului, viteza de deplasare a motocicletei condusă de către inculpată fiind peste limita legală admisă pe acel sector de drum”