Live acumObservator 06
Prime Time 20:30Poftiţi pe la noi: Poftiţi la circ

Ultimă oră! Baremul pentru Evaluare Națională 2020, la Limba și Literatura Română, a fost publicat! Cum se rezolvă subiectele la Limba și Literatura Română, pentru nota 10!

Barem Limba Română Evaluare Națională 2020 Edu.ro. Află pe a1.ro baremul de corectare pentru subiectele la Limba și Literatura Română și calculează-ți nota în funcție de punctajul exercițiilor.

Baremul pentru Evaluare Națională 2020, la Limba și Literatura Română, a fost publicat!

Inquam Photos / Octav Ganea

UPDATE: Baremul pentru proba de Limba și Literatura Română la Evaluarea Națională 2020 a fost publicat de Ministerul Educației. Deschideți galeria foto de mai sus pentru a-l consulta!

Câți bani primesc profesorii care participă la Evaluarea Națională și Bacalaureat! Cine poate câștiga aproape 2.000 de lei!

UPDATE: Greșelile cel mai frecvent întâlnite în fața subiectelor de tipul celor extrase astăzi la prima probă a Evaluării Naționale 2020, cea la Limba și Literatura Română, au fost explicate de Ecaterina Stanca, profesoară la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București.

Reamintim că baremul pentru proba de Limba și Literatura Română la Evaluarea Națională 2020 va fi publicat de a1.ro, imediat ce va fi disponibil.

Evaluare Națională 2020. Limba și Literatura Română. Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I

„Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre diversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală”, a spus profesoara Ecaterina Stanca, pentru edupedu.ro.

La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).

La punctul 5, potrivit profesoarei, pericolul cel mai mare este confuzia între ideea principală care sintetizează și cea secundară, care poate cuprinde și detalii.

Pentru punctul 6 trebuia doar puțină atenție la text, explicația este clar precizată în text.

Evaluare Națională 2020. Limba și Literatura Română. Posibile greșeli la subiectul al II-lea

  • Anul și județul erau clar precizate în text;
  • Atenție la scrierea completă a sursei și a titlului articolului;
  • a avut = modul era simplu, timpul la fel. Doar dacă nu știa modurile și timpurile verbului se putea încurca. Conjuncția „să” indică în mod clar modul conjunctiv al verbului „să renunțe”.
  • funcția de subiect a substantivului „traseul” era ușoară – sper să nu greșească întrebarea și să confunde cu complementul direct.
  • În cazul pronumelui personal „lui” existau două pericole: să îl confunde cu pronumele posesiv „său” și să-i greșească funcția de atribut pronominal genitival punând întrebarea greșit „aspirațiile cui?”, în loc de „ale cui aspirații?”

UPDATE: Ecaterina Stanca, profesoara de Limba Română la Colegiul Național „Tudor Vianu”, a rezolvat subiectele pentru Edupedu.ro.

Rezolvare Subiectul I, Limba și Literatura Română, Evaluare Națională 2020

  • ciudată = stranie; era = exista, se afla
  • cratima, semn de ortografie, marchează fonetic rostirea împreună a două cuvinte ”urce” și ”în” cu dispariția vocalei „î” pentru evitarea hiatului. Morfologic, desparte verbul „urce” de prepoziția „în”.
  • oprită = participiu cu valoare adjectivală prin conversiune (procedeul adjectivizării); balconaș = substantiv derivat cu ajutorul sufixului diminutival „-aș”
  • erau = diftong (descendent); groa-se = difting (ascendent)
  • Idei secundare: a) Mama băiatului adormit iese tiptil din odaie; b) Băiatul se trezește deoarece era foarte cald. Idei principale: fiecare elev va selecta ideile principale din tex, la alegere.
  • Sunele produse de muzicuță nu erau armonioase deoarece intrase apă în interiorul instrumentului de cântat, căci fratele mai mare fusese la râu, iar „părul și muzicuța erau ude, în muzicuță intrase apă, și sunetele care ieșeau din ea nu erau tocmai armonioase”

Rezolvare Subiectul al II-lea, Limba și Literatura Română, Evaluare Națională 2020

  • 18 martie 1906; județul Timiș
  • Articolul este „Viața unui geniu: Traian Vuia, avocatul care nu a renunțat la visul său adevărat – zborul, iar sursa este site-ul www.historia.ro
  • a avut = mod indicativ, timp – perfect compus; să renunțe = mod conjunctiv, timp – prezent;
  • traseul = subiect simplu, substantiv comun; lui = atribut pronomial genitival, pronume personal;
  • Propoziția principală: „văzând o șansă de finațare, Vuia decide”; propoziția subordonată completivă directă: „să plece în iulie 1902 la Paris”
  • Întrebarea este unde a dispărut?

Prin baremul de corectare, elevii se pot autoevalua și își pot da seama ce notă ar putea primi la proba de Limba și Literatura Română, la Evaluarea Națională 2020.

Profesorii îi sfătuiesc pe elevi să cerceteze cu mare atenție baremul de corectare al subiectelor, astfel încât să știe la ce note să se aștepte. În cazul în care sunt diferențe mari între notele primite și rezultatele la care ei se așteaptă, se poate depune contestație.

Baremul pentru proba de Limba și Literatura Română la Evaluarea Națională 2020 va fi publicat de a1.ro, imediat ce va fi disponibil.

Anul acesta, elevii de clasa a VIII-a au primit la proba Limba Română la Evaluarea Națională, la Subiectul I, mai multe cerințe pe marginea unui text la prima vedere – „Zborul” de Sorin Titel.

Ce alte subiecte au picat, aflați din articolul: Subiecte Evaluare Națională 2020. Ce a picat la Limba Română: Genul epic și cerințe pe un text la prima vedere

Evaluarea Națională va continua, miercuri, cu proba la Matematică, în condiții similare celor de la proba de Limba și literatura română.

Evaluare Națională 2020. Elevii au ajuns în clase după termometrizare: Cei cu temperatura peste 37,3 grade nu intră în examen

Anul acesta, Evaluarea Națională va fi susținută în două sesiuni. Astfel, peste două săptămâni vor da examenul și cei care nu au putut acum, fie din cauză că se află în izolare, fie pentru că au temperatura peste 37,3 grade C.

Cum se corectează lucrările la Evaluarea Națională 2020

Lucrările elevilor, la Evaluarea Națională 2020, vor fi corectate de către doi profesori evaluatori care lucrează în săli separate, pe baza baremului elaborate în cadrul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare. Profesorii nu provin din aceleaşi unităţi şcolare ca elevii arondati centrului de evaluare respectiv.

În cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, se calculează media aritmetică, iar rezultatul acestui calcul, cu două zecimale, va fi nota finală. Rezultatele vor fi afişate la sediul unităţii de învăţământ.

Notele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2020 contează în proporție de 80% la admiterea la liceu (restul de 20% este reprezentată de media V-VIII).

Primele rezultate la Evaluarea Națională, pe 22 iunie

Primele rezultate la Evaluarea Națională vor fi comunicate în 22 iunie, până la ora 14:00, în centrele de examen.

Contestaţiile pot fi depuse în 22 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) şi 23 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00), inclusiv prin mijloace electronice. În acest caz, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru candidaţii minori, declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Rezultatele finale la Evaluarea Națională vor fi afişate în 27 iunie.

Recomandari