Ce salarii au angajații Metrorex și de ce lucruri se lovesc zi de zi

În 2019, să fii bugetar poate cântări mai mult decât dacă ai avea un job în mediul privat, atât la nivel salarial, cât și în ceea ce privește beneficiile obținute în urma unui contract de muncă. Funcționari publici, angajați în primării, consilieri, inspectori fiscali, polițiști,medici sau profesori, fiecare angajat la stat are menirea să contribuie la buna funcționare a sistemelor care formează societatea românească. În București, una dintre companiile cu numeroase avantaje și dezavantaje ale locurilor de muncă este Metrorex.

În 2019, să fii bugetar poate cântări mai mult decât dacă ai avea un job în mediul privat, atât la nivel salarial, cât și în ceea ce privește beneficiile obținute în urma unui contract de muncă. Funcționari publici, angajați în primării, consilieri, inspectori fiscali, polițiști,medici sau profesori, fiecare angajat la stat are menirea să contribuie la buna funcționare a sistemelor care formează societatea românească. În București, una dintre companiile cu salarii peste medie, dar și cu numeroase avantaje și dezavantaje ale locurilor de muncă este Metrorex.

Conform datelor publice de pe site-ul instituției, angajații care lucrează la metrou câștigă peste media salarială din România. Salariile mari sunt justificate prin spoturile de noapte, de sărbători legale sau de riscurile la care se supun la locul de muncă.

5.300 de lei, lunar, cel mai mic salariu brut al unui angajat Metrorex

Potrivit statisticilor regiei, salariul mediu brut, pe cele mai importante categorii de salariaţi este de 7.300 lei, în fiecare lună, pentru întreg personalul tehnic. 8.000 lei brut au în contractul de muncă mecanicii şi ajutoarele de mecanici, în timp ce angajații care lucrează în regim de noapte în staţiile şi pe liniile de metrou au o remunerație de 5.300 lei, salariu brut. Scăzând taxele care se plătesc la stat, cel mai mic venit net înregistrat pe parcursul anului trecut, în 2018, a fost de 3.300 de lei, bani în mână.

"Salariul de bază al angajaților angajaților Metrorex a crescut în 2015 cu 10%, în 2016 cu 10%, iar de la 1.11.2017 cu 12%. Salariul de bază a fost ajustat cu încă 21%, astfel încât să acopere influențele aplicării OUG 79/2017 privind trecerea unor contribuții obligatorii din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, cu aplicabilitate din 1.01.2018”, a transmis Metrorex, prin intermediul unui comunicat de presă.

Salariile angajaților Metrorex din funcții de conducere

Directorul de exploatare al Metrorex, Liviu Daniel Dinu, a încasat din salarii, în 12 luni, 102.054 lei și 12.000 lei din postura de membru al unui CA.

Directorul tehnic și pentru investiții de la Metrorex, Constantin Mustatea, a primit 106.849 lei de la Metrorex, ceea ce înseamnă un venit de 8.900 lei lunar.

Locuri de muncă unde salariații au beneficii negociate

Pe lângă salarii, există o serie de beneficii negociate şi obţinute de salariaţii Metrorex, precum tichete de masă de 12 lei/zi, decontarea a 75% din valoarea biletelor de odihnă şi de tratament, decontarea a 50% din costul abonamentelor pe calea ferată şi rutieră, decontarea a 99% din preţul cazării la un hotel din Bușteni care aparţine sindicatului sau permise CFR cu cel puțin 6 călătorii.

Aglomerația și sinuciderile, probleme reale

Pe lângă munca în trei schimburi, angajații Metrorex se lovesc zilnic de numeroase situații la limita dintre viață și moarte. Tot mai multe cazuri de suicid la metrou au fost mediatizate în presă, iar primii care văd tragediile sunt mecanicii trenurilor. În decembrie 2017, un caz șoca întreaga România, după ce o femeia a împins o tânără pe șinele metroului, la Dristor 1, iar fata a fost lovită în plin de trenul care intra în stație. Atunci, mecanicul de metrou care a lovit-o pe tânăra de 25 de ani, a avut nevoie de consiere psihologică. Bărbatul a mărturisit că se simte neputincios, pentru că în astfel de cazuri nu poţi interveni.

„Când intram cu trenul la peron, am văzut că s-a dezechilibrat şi a căzut, dar nu că a fost împinsă. La ştiri am văzut că a împins-o cineva. Este cel mai urât moment. Noi ştim că există riscul să cadă sau să se arunce cineva. Din păcate s-a întâmplat. Este cel mai urât moment că te simţi neputincios, frânezi şi trenul se nu poate opri instantaneu. S-a dus înainte, iar un vagon a trecut peste ea. Mi-am dat seama că nu pot să evit. Este cea mai urâtă senzaţie. Pentru asta, nu merită să fii acolo. Problema este că metroul nu se poate opri. Are viteză, greutate, trenul era plin. Nu se pune problema că puteam sau nu puteam eu să frânez. Oricine ar fi fost nu putea să îl oprească mai repede. Eu când am văzut fata care a căzut, intram la peron, iar mai mult de atât nu putea face nimeni. Sperăm să nu se mai întâmple, dar se poate întâmpla oricând, oricui”, declara mecanicul de tren, în 2017.

Angajații Metrorex se lovesc zilnic de o altă problem majoră: aglomerația de la orele de vârf, dimineața, respective seara, atunci când bucureștenii merg spre serviciu și se întorc apoi spre case. Peroane pline, nervi întinși la maximum și dorința de a intra cu orice preț în vagoanele arhipline. În stații se aude frecvent o voce a unuia dintre angajați: “Vă rugăm permiteți închiderea ușilor ca trenul să poată pleca din stație. Trenurile circulă la intervale de 2-3 minute…”.

Ultimele știri