Live acumFilm: Craiasa zapezii - Foc si gheata
Prime Time 20:00Film: Maleficent

Ce se întâmplă cu tichetele de masă, la 20 de ani de la introducere. Angajații sunt direct vizați

Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete (APET)  a realizat, în luna septembrie 2017, un studiu de percepţie asupra sistemului de tichete valorice, prin intermediul GfK România. Rezultatele studiului arată că tichetele valorice se bucură de un larg sprijin în rândul salariaţilor şi angajatorilor din România, fiind totodată foarte apreciate de comercianţii parteneri unde sunt utilizate.

Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete (APET) a realizat, în luna septembrie 2017, un studiu de percepţie asupra sistemului de tichete valorice, prin intermediul GfK România. Rezultatele studiului arată că tichetele valorice se bucură de un larg sprijin în rândul salariaţilor şi angajatorilor din România, fiind totodată foarte apreciate de comercianţii parteneri unde sunt utilizate.

„Rezultatele studiului confirmă faptul că mare parte dintre salariaţii români apreciază tichetele de masă, considerându-le un beneficiu extrasalarial important care le creşte puterea de cumpărare, îi sprijină în eforturile lor de a se hrăni sănătos şi le îmbunătăţeşte performanţa în cadrul organizaţiei. Totodată, studiul realizat de GfK arată că angajatorii apreciază sistemul de tichete pentru beneficiile pe care le aduce, precum facilităţile fiscale, ameliorarea climatului de lucru şi creşterea productivităţii. Ne bucurăm aşadar de rezultatele studiului, care evidenţiază dinamica pozitivă a pieţei tichetelor din România şi tendinţele favorabile de care se bucură acest instrument de motivare a angajaţilor”, a declarat Elena Pap, preşedintele APET.

La 20 de ani de la introducerea pe piaţa din România, tichetul de masă este considerat de către angajaţi drept un beneficiu valoros şi o componentă esenţială a pachetului salarial. Tichetul de masă înseamnă pentru salariaţi creşterea puterii de cumpărare (77% dintre respondenţi), sprijin pentru achiziţia de alimente (66% dintre respondenţi), motivare crescută la locul de muncă (63% dintre respondenţi) şi hrană de calitate mai bună (31%).

Principalele motive pentru care companiile din România aleg să îşi motiveze salariaţii prin intermediul tichetelor de masă constau în optimizarea costurilor prin facilităţile fiscale (46% dintre respondenţi) şi creşterea motivării angajaţilor, cu impact direct asupra competitivităţii companiei, a atragerii şi retenţiei de personal (36% dintre angajatorii care au participat la studiu).

În ceea ce priveşte comercianţii parteneri şi tichetele acceptate la plată, aceştia se declară, în proporţie de 77%, satisfăcuţi şi foarte satisfăcuţi de tichetele de masă electronice şi, în proporţie de 75%, satisfăcuţi şi foarte satisfăcuţi de tichetele cadou.

67% dintre comercianţi declară că implementarea sistemului de tichete valorice le-a adus reale beneficii, cum ar fi creşterea vânzărilor şi a numărului de clienţi.

Recomandari