Participarea la un târg expozițional le permite proprietarilor de mici afaceri să își promoveze propriile produse într-un mod eficient, printr-un contact direct cu potențialii clienți. Acest tip de promovare este ideală pentru anumite categorii de comercianți, care oferă spre vânzare:
- Alimente naturiste - miere de albine, lactate, mezeluri procesate după metode tradiționale, fructe sezoniere, dulciuri de casă etc
- Antichități - monede, viniluri, tablouri și alte obiecte ornamentale, aparate audio-video retro, ceasuri de perete, timbre și cărți poștale etc
- Vestimentație și accesorii - rochii de mireasă, haine second-hand de o foarte bună calitate (oferite spre vânzare în cadrul deja celebrelor yard sale-uri), bijuterii handmade și alte accesorii de fashion etc
- Servicii turistice și imobiliare - pachete estivale, promoții de Revelion, vacanțe pentru seniori, oferte pentru Luna de Miere etc
- Fast-food - exista astăzi festivaluri dedicate burgerilor sau mâncărurilor asiatice, evenimente pline până la refuz de vizitatori dornici să încerce un preparat nou.
Dacă vrei să participi pentru prima dată, în calitate de expozant, la un astfel de eveniment, iată cele mai importante lucruri pe care trebuie să le cunoști:
1. Trebuie să fii cât mai vizibil
Dacă vrei să vinzi cât mai mult la un târg, trebuie să îi faci pe oameni să se oprească la standul tău. Cu alte cuvinte, încearcă sa fii cel mai vizibil expozant, într-o mare de oameni și standuri. Poate părea greu, însă nu și dacă ai la îndemână elementele de promovare potrivite:
- Cort pentru expoziții - îți permite să ai vizibilitatea pe care o dorești, delimitează foarte bine spațiul tău expozițional de alte standuri și te protejează de soare, vânt și ploi, în cazul în care târgul este organizat în aer liber;
- Desk textil - un desk textil este un element expozițional modular cu blat din MDF, ce se remarcă prin eleganța și design; nu este nevoie decât de o singură persoană pentru a-l monta în doar câteva minute;
- Steag sau roll-up - un steag tip pană sau un roll-up sunt elemente expoziționale cu desfășurare pe verticală, ce pot atrage imediat atenția vizitatorilor, prin culori vii și un mesaj inteligent;
- Pliante și broșuri - reprezintă un mod de promovare accesibil, cu un impact foarte mare asupra vizitatorilor; îți recomandăm să scrii mesaje scurte și să folosești un font mare, pentru a prezenta cele mai bune oferte cu care îi aștepți pe clienți la stand;
2. Ai nevoie de câteva autorizații
Pentru a participa la un astfel de târg, ai nevoie de o autorizație. Aceasta se obține prin achitarea taxei de participare la târgul respectiv, taxă ce se plătește înainte de startul evenimentului. Taxele variază în funcție de amploarea evenimentului.
Spre exemplu, un loc pentru stand la un yard sale, desfășurat în curtea exterioară a unui bar, sau într-un parc, era în anii trecuți de aproximativ 50-75 de lei.
În cazul unui eveniment de amploare, precum târgurile de carte sau cele de nunți, prețul pentru un stand se calculează în euro/mp și diferă, în funcție de zona în care este amplasat.
3. Află toate detaliile evenimentului
Este recomandat să faci un mic research, înainte de participarea la un astfel de eveniment, pentru a-ți maximiza șansele de câștig:
- Cum va fi vremea în weekendul respectiv?
- La ce oră se vor deschide porțile târgului?
- Care este specificul târgului respectiv?
- Pe câte zile se întinde evenimentul?
Dacă vrei să faci profit la un astfel de târg, fă-ți foarte bine temele dinainte. O poziționare bună a standului determina vânzări mai mari, așa că fii din timp cu ochii pe informațiile prezentate de organizatori, pentru a putea rezerva din timp un loc favorabil. Dacă îți propui să te promovezi exclusiv la evenimente de acest gen, investiția în materiale promoționale specifice - stand textil, roll-up, pliante, broșuri, cort pentru expoziții - se poate dovedi de bun augur.