Sinele de cale ferata ii tenteaza pe angajatii CFR care vad in o sursa de a-si rotunji veniturile. Avand in vedere ca un kilogram de fier se cumpara cu 1,3 lei, profitul este foarte tentant. Nu este nevoie sa fure decat 15 metri de sina, care cantaresc o tona, si castiga inca un salariu.
Cel mai recent furt de acest gen a avut loc la Gara Baneasa. Aici, angajatii CFR veneau bine pregatiti, cu unelte profesioniste si se conectau la curent la unul dintre stalpii de electricitate din gara. Cunosteau bine locul si veneau la furat la orele potrivite. Hotii aduceau langa gara o dubita si incarcau in ea sinele de cale ferata. „Am vazut cum taiau sina de cale ferata. Au incarcat-o in masina”, a declarat un martor.
Furturile sunt anchetate acum de Politia Transporturi, iar infractorii continua sa vina la serviciu pana cand se vor gasi probe impotriva lor.
Pentru a prefeni aceste furturi, Ministerul Transporturilor vrea sa declare ruta Bucuresti-Constanta una de importanta strategica.
„I-am propus deja primului-ministru si a fost de acord ca acest tronson sa aiba paza asigurata de catre Jandarmerie, sa consideram acest tronson de importanta strategica”, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Unul dintre cele mai grave accidente feroviare a avut loc in 2008. Atunci, o tanara a murit dupa ce doua vagoane ale trenului in care se afla au deraiat. Accidentul a fost provocat de deplasarea unui macaz. Lipsa unui simplu surub a facut sa se ajunga la o tragedie. Alti patru oameni au fost raniti.
In 2009, a avut loc un nou accident. In zona localitatii Carcea, aflata intre Craiova si Caracal, opt vagoane ale unui tren accelerat au deraiat. 15 persoane au avut nevoie de ingrijiri medicale dintr-un motiv stupid. Niste piese din metal, folosite pentru a face legatura intre sine fusesera furate.
Foto: Intact Images
Doua tinere mame au plecat de la maternitate fiecare cu copilul celeilalte... Alimentarea cu electricitate, intrerupta pe unele strazi din Bucuresti si Ilfov...