În orice domeniu este important felul în care gestionezi actele de orice tip și mai mult decât atât, chiar și felul în care le arhivezi, conform politicii firmei și a legislației în vigoare. Dacă și pentru tine activitatea de păstrare a arhivei pare a fi o problemă câteodată, iată câteva soluții de păstrare a documentelor, fie acasă, fie la birou.
Achiziționează aparate de îndosariat
Îndosarierea documentelor este una dintre cele mai sigure metode de a păstra documentele în perfectă stare, dar și în perfectă ordine. Un aparat de îndosariat este capabil să lege un număr mare de coli, în funcție de capacitatea aparatului, perforând cu ușurință documentele. Avantajul utilizării acestor aparate de îndosariat constă în faptul că îți oferă practic posibilitatea de a pune într-un ”fișier” fizic toate documentele ce au legătură între ele. O lucrare de diplomă, o carte, un ansamblu de contracte și anexe, sau pur și simplu documente contabile, toate acestea sunt perforate, pentru ca mai apoi să fie îndosariate. Nu vei avea nevoie de o persoană desemnată care să îndosarieze documentele, deoarece aparatul de îndosariat este intuitiv și ușor de folosit, mai ales după primele utilizări ale acestuia. Vei putea îndosaria tot ceea ce îți este necesar, vei putea ordona cronologi și apoi vei putea arhiva în siguranță orice document, deoarece un aparat de îndosariat chiar face toată munca în locul tău.
Folosește folii de protecție
Dacă ai documente care aparent nu au legătură între ele sau care trebuie delimitate, atunci vei putea să le sortezi și să le ordonezi prin utilizarea de folii de protecție. Fiind transparente, acestea te vor ajuta să vezi documentele, iar la nevoie poți scrie cu un market pe folie un mic opis cu ce se află în aceasta.
Folosește un laminator
Documentele pe care trebuie să le ai în permanență la îndemână, sau cele care necesită un plus de protecție pot fi laminate. În acest fel ele vor putea fi păstrate în perfectă stare, fără a se deteriora și fără a fi nevoit să le cauți în arhivă. Laminatorul este o investiție minimă, deoarece costurile nu sunt deloc ridicate la nivel de aparat, iar accesoriile și consumabilele de asemenea au prețuri destul de mici. Ca și în cazul aparatului de îndosariat, utilizarea este facilă și intuitivă și nu necesită un operator specializat. Poți prelucra documentele fără probleme, fie de la birou fie chiar din confortul casei tale.
Creează un birou separat pentru arhivă
Pentru a putea proteja documentele, este indicat să stabilești un birou separat sau chiar o cameră în care să delimitezi documentele în cutii. Etichetează fiecare cutie pentru a ști ce se află în ea, iar astfel procesul de organizare va fi mai facil. Firește, biroul sau camera va trebui să îndeplinească niște condiții funcționale, precum o temperatură normală a camerei și lipsa umidității, adică lucrurile care ar putea crea un mediu negativ pentru păstrarea documentelor fizice, din hârtie.
În ultimii ani formatul digital al documentelor a fost preferat în detrimentul formatului fizic. Totuși, dincolo de beneficiile mediului online sau a serverelor dedicate pentru stocarea datelor, formatul fizic este impus sau necesar pentru anumite tipuri de documente. Evidențele fiscale, contractele, anexele și în general documentele care au legătură cu cadrul legat necesită dublare și păstrarea lor în siguranță, pentru cel puțin 5 ani.
Uneori păstrarea documentelor poate să nu fie atât de simplă precum te-ai aștepta. Este nevoie de siguranță și de condiții speciale pentru a păstra documentele într-o perfectă stare. Totuși, soluțiile discutate te pot ajuta să ai grijă de documentele tale, fără ca tu să mai ai emoții cu privire la ele.
7 beneficii pe care le poți oferi angajaților după pandemie... Trăim pe datorie. Omenirea a consumat resursele pe care natura le poate regenera pe parcursul unui an!...