"Am un Logan si eu, de prin 2006 masina si vreau sa-i fac ITP-ul, dar are o problema. Ii cam bat toate pe la directie si n-am acu' bani sa le schimb, sa le fac ca lumea si vreau sa stiu daca pot sa-l fac", spune reporterul sub acoperire.
"Un milion jumate te costa, dupa ora 4 te astept aici. Dar da-mi un telefon sa confirmi", ii raspunde fara ezitare un angajat al unui service auto din zona de Vest a Bucurestiului, o zona plina de service-uri autorizate de RAR. Reporterilor nostri nu le-a trebuit mult timp sa gaseasca un mecanic amabil, cand e vorba de mita.
Alt service, aceeasi poveste. Mecanicul nu se da la o parte sa incalce legea.
Singura grija a inspectorului autorizat este ca o parte din bani sa ajunga si in buzunarul propriu. Nu se mai gandeste la pericolul pe care il reprezinta o masina fara frane sau fara directie. In alte locuri, mecanicii sunt mai precauti.
"Inchid ochii pentru un bec, pentru un parbriz, pentru, dar pentru siguranta circulatiei, nu!"
Dar multi soferi si mecanici auto fac asta, cand e vorba de banii. Unii vor sa nu dea bani pe reparatii, altii vor sa-si mareasca veniturile. Insa, un sofer prins de politisti si de cei de la RAR cu masina defecta risca sa ramana fara permis.
Doar 7% din masinile supuse Inspectie Tehnice Periodice sunt ulterior verificate de catre inspectorii RAR. Un procent mult prea mic pentru cate neregularitati sunt gasite la unele service-uri autorizate. Pentru a avea o inspectie tehnica valida a masinii, autoturismul trebuie testat si pus pe rampa, iar actele originale ale proprietarului verificate in amanunt. De asemenea, seriile de motor si de sasiu ale masinii sunt fotografiate.
Vine gerul siberian! Se anunta temperaturi de minus 26 de grade Celsius!... Noaptea trecuta, pe ninsoare, la Strehaia se asfalta drumul european E70...