Sindicalistii din cadrul companiei Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMHI) SA au reluat, luni, greva pe termen nelimitat declansata in luna iunie a acestui an si oprita dupa ce Tribunalul Constanta admisese solicitarea conducerii societatii si declarase actiunea ca fiind ilegala.
Ulterior, sindicatul "Navalistul" a atacat hotararea la Curtea de Apel Constanta, care le-a dat dreptate protestatarilor.
"In data de 23 septembrie instanta Curtii de Apel ne-a admis cererea si a anulat decizia tribunalului care declarase greva ca fiin nelegala", a declarat, luni, liderul sindicatului "Navalistul" din cadrul DMHI SA, Marin Florian.
El a precizat ca salariatii au intrat din nou in greva generala pe termen nelimitat si au aceleasi solicitari ca si la inceputul verii, adica o majorare salariala de 300 de lei, precum si semnarea unui nou contract colectiv de munca, valabil pana la sfarsitul anului 2011.
"Din partea conducerii ni s-a transmis insa ca nu exista bani pentru cresteri salariale si ca oricum noi avem salariile mult peste ale bugetarilor, carora li s-au si redus veniturile cu 25 la suta. Dar conducerea nu spune si ca de la an la an a crescut atat productia societatii cat si cifra de afaceri, iar pentru anul viitor productia de nave va creste de la opt unitati la 12", spune Marin Florian.
Liderul de sindicat a mai afirmat ca angajatii nu au dorit declansarea imediata a grevei, ci au incercat sa negocieze cu conducerea societatii, dar nu au fost primiti la discutii.
"De la aflarea hotararii Curtii de Apel am tot incercat sa intram la negocieri cu conducerea societatii, dar nu am fost primiti. Drept urmare, astazi (luni - n.r.) am reluat greva generala pe termen nelimitat", a adaugat liderul sindical.
Purtatorul de cuvant al Daewoo - Mangalia Heavy Industries SA, Gemal Memetcea, spune ca este dreptul sindicalistilor de a face greva, dar actiunea lor este "putin irationala" in actualul context economic.
"Conducerea santierului nu poate acorda cresteri salariale in actualele conditii economice, atat din tara, cat si de la nivelul intregului domeniu naval. In plus, anul 2011 nu este acoperit integral de contracte, iar aceste proteste ar putea zadarnici eforturile noastre de a atrage clienti, prin pierderea increderii acestora fata de munca depusa in cadrul santierului", a declarat Gemal Memetcea, care a mai precizat ca patronatul se va intalni cat de curand cu reprezentantii sindicalistilor pentru a incerca gasirea unei solutii.
Sursa: Jurnalul National
Analiza sangelui Madalinei Manole: negativ pentru droguri si alcool... VIDEO! Pana unde poate merge tupeul...