Antena Căutare

Observator Special: Indicatoarele mortii: nici macar crucile de pe marginea soselelor nu ii fac pe soferi sa incetineasca

Daca toata populatia Romaniei s-ar urca, in acelasi timp, in toate masinile care exista in tara, ar mai ramane locuri si pentru toata populatia Bulgariei. Avem peste 5 milioane de masini. De la rable, la limuzine, de la autobuze, la tractoare. Am putea spune ca am atins un nivel de civilizatie superior. Dar ne razgandim repede, cand ne uitam la cati kilometri de autostrada avem. Pe langa avantajele evidente, o autostrada mai are o calitate. Salveaza vieti. La noi, insa, aceste vieti dispar si se transforma in cruci pe marginea drumurilor nationale, care au devenit cimitire la drumul mare.

Le vezi cu coada ochiului. Poate te intrebi ce s-a intamplat acolo, poate nu. Si iti vezi de drum. Ele raman acolo. Lumanarile s-au stins, florile s-au ofilit, povestile au fost uitate. Au ramas statisticile: aproape 500 de romani au murit pe sosele in 2012. Un numar rotund. Si oamenii si-au vazut de drum. Dar atunci cand drumul lor sau al rudelor a ajuns la ultima destinatie, apare intrebarea. De ce?

Unul s-a urcat baut la volan, altul s-a luat la intrecere cu viata. In cea mai neagra tragedie din Mamaia. trei tineri au ars de vii, al patrulea a murit la spital. In urma lor a ramas mai mult decat o cruce. Un monument pe care sunt scrise numele celor patru victime. Un monument pe care oamenii il vad si se intreaba mai degraba ce cauta acolo.

Probabil asta se intreba si fiul unui proprietar de hotel din Mamaia. Acum o luna a sfarsit exact in acelasi fel, aproape in acelasi loc, cu aceeasi marca de masina. Si in urma lui a ramas o cruce, un martor mut a ceea se intampla si o dovada ca uneori inconstienta duce la asa ceva.

Uneori, aducerea aminte a mortii e mai eficienta decat un semn de circulatie, care sigur are utilitatea lui”, e de parere preotul Eugen Tanasescu.

Exista doua moduri in care aceste cruci ar putea sa dispara sau sa se imputineze. Primul este cel mai usor. Sa fie luate. Insa al doilea mod este mai uman. Si reprezinta un set de reguli simple. Sa nu te urci baut la volan, sa nu faci cursa cu viata, sa nu traversezi pe oriunde. Acesta este modul direct. Dar poate ca mai exista un al treilea mod, indirect, care implica autoritatile. Si doar autoritatile. Ani de zile, drumul national 22 C, Constanta - Cernavoda a fost un drum al oaselor si al crucilor de pe margine.

“La momentul asta, mutandu-se traficul pe autostrada, anticipam ca cifrele sunt in cadere, pentru ca gradul de securitate rutiera este mult mai ridicat, ca atare o sa observam in perioada urmatoare ca numarul incidentelor din trafic va deveni mai redus si ca atare si consecintele acestora”, spune comisar -sef Tudorel Dogaru, sef Birou Accidente SPR Constanta

Ironic este ca, in urma cu mai bine de 15 ani, un ministru al transporturilor, care a ajuns intre timp presedinte, declara ca Romania nu are nevoie de autostrazi.

In cat timp ar putea iesi Adrian Nastase din inchisoare... Observator Special: Ce stiu satenii despre gripa aviara: ca le-au fost omorate gainile!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x