- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Le vezi cu coada ochiului. Poate te intrebi ce s-a intamplat acolo, poate nu. Si iti vezi de drum. Ele raman acolo. Lumanarile s-au stins, florile s-au ofilit, povestile au fost uitate. Au ramas statisticile: aproape 500 de romani au murit pe sosele in 2012. Un numar rotund. Si oamenii si-au vazut de drum. Dar atunci cand drumul lor sau al rudelor a ajuns la ultima destinatie, apare intrebarea. De ce?
Unul s-a urcat baut la volan, altul s-a luat la intrecere cu viata. In cea mai neagra tragedie din Mamaia. trei tineri au ars de vii, al patrulea a murit la spital. In urma lor a ramas mai mult decat o cruce. Un monument pe care sunt scrise numele celor patru victime. Un monument pe care oamenii il vad si se intreaba mai degraba ce cauta acolo.
Probabil asta se intreba si fiul unui proprietar de hotel din Mamaia. Acum o luna a sfarsit exact in acelasi fel, aproape in acelasi loc, cu aceeasi marca de masina. Si in urma lui a ramas o cruce, un martor mut a ceea se intampla si o dovada ca uneori inconstienta duce la asa ceva.
“Uneori, aducerea aminte a mortii e mai eficienta decat un semn de circulatie, care sigur are utilitatea lui”, e de parere preotul Eugen Tanasescu.
Exista doua moduri in care aceste cruci ar putea sa dispara sau sa se imputineze. Primul este cel mai usor. Sa fie luate. Insa al doilea mod este mai uman. Si reprezinta un set de reguli simple. Sa nu te urci baut la volan, sa nu faci cursa cu viata, sa nu traversezi pe oriunde. Acesta este modul direct. Dar poate ca mai exista un al treilea mod, indirect, care implica autoritatile. Si doar autoritatile. Ani de zile, drumul national 22 C, Constanta - Cernavoda a fost un drum al oaselor si al crucilor de pe margine.
“La momentul asta, mutandu-se traficul pe autostrada, anticipam ca cifrele sunt in cadere, pentru ca gradul de securitate rutiera este mult mai ridicat, ca atare o sa observam in perioada urmatoare ca numarul incidentelor din trafic va deveni mai redus si ca atare si consecintele acestora”, spune comisar -sef Tudorel Dogaru, sef Birou Accidente SPR Constanta
Ironic este ca, in urma cu mai bine de 15 ani, un ministru al transporturilor, care a ajuns intre timp presedinte, declara ca Romania nu are nevoie de autostrazi.
In cat timp ar putea iesi Adrian Nastase din inchisoare... Observator Special: Ce stiu satenii despre gripa aviara: ca le-au fost omorate gainile!...