Proiectul Gării de Nord-Otopeni abia a primit autorizația de construcție, după cum reiese după schițele prezentate de către Ministerul Transportului, calea ferată va trece prin curtea unei proprietăți din zona Otopeni.
Unul dintre pilonii susținere a căii ferate, cel de pe strada Gara Odăii, va fi la o distanță de doar 6,1 metri de fundația unei case locuite. Trenul va trece la doar patru metri de dormitorul de la etaj al casei.
CITEȘTE ȘI: Anunțul momentului: Se leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord! Drumul va fi făcut în doar 16 minute
Statul dorește să cumpere 126 mp din terenul unui proprietar cu 156 de lei/mp, deși prețul zonei este de 300 lei/mp. Cu acești bani, unul dintre cei 63 de proprietari care vor fi expropriați, ar putea rămâne pe drumuri. Acesta nu deține nicio altă locuință, iar cu banii primiți drept despăgubire este imposibil să fie achiziționat alt imobil.
„Dar nu asta-i problema! Ci faptul că rămân pe drumuri. Casa mea nu va mai putea fi locuită, pentru că voi rămâne fără utilităţi. Nu se va putea locui aici din cauza poluării fonice. M-am uitat pe planuri. Linia de cale ferată va trece la 4 – 5 metri de casa mea, exact la nivelul geamurilor de la etajul 1. E ca pe timpul lui Ceauşescu, când te mutau forţat dacă voiau să facă ceva pe terenul tău. Aceasta este singura mea locuinţă” , a declarat proprietarul.
CITEȘTE ȘI: Proiect la Gara de Nord, trenurile ar putea circula la 28 de metri pe sub București
„Piciorul podului va acoperi fosa, căminul de apă şi accesul în curte. Situaţia este asemănătoare şi în cazul vecinilor mei, care sunt şi ei amplasaţi cu locuinţele la 20 m, 30 m, 40... etc de această cale feroviară şi care vor suporta acelaşi regim de poluare fonică şi vibraţii (care în mare se propagă către case afectând fundaţiile şi structura de rezistenţă). Pentru majoritatea dintre noi, aceste imobile reprezintă locuinţele noastre, noi neavând unde să ne mutăm pentru a trăi în linişte” , a adăugat proprietarul.
Reprezentații CFR declară că nu va fi afectată nicio locuință
Cei de la CFR susțin faptul că nicio locuință nu va fi afectată pe traseu. Fapt ce ar putea fi adevărat, din punctul de vedere al distanței de la locul unde se face forajul până la peretele casei, dar fals din punct de vedere al vibrațiilor produse la momentul forării, acestea afectând structura casei.
Schiţa prezentată Guvernului arată însă cu claritate faptul că unul dintre iploni va fi construit la o distanţă de 6,10 metri de casa locuită, cei 6,10 metri fiind măsuraţi de la axul pilonului, nu de la exteriorul acestuia.
„Facem precizarea că doar 5 dintre cele 42 de pile ale viaductului sunt prevăzute a fi construite în zona locuită, fără a fi afectate însă clădirile. În ceea ce priveşte distanţa măsurată de la marginea viaductului la faţa clădirii/locuinţei aceasta este cuprinsă între minimum 14,71 m şi maximum 27,78 m. Singura execepţie o reprezintă o anexă/extindere fără număr cadastral, situată la o distanţă de 8,53 m de la marginea viaductului”, a precizat CFR.
Un polițist a fost spulberat pe șosea, în Maramureș! Un șofer l-a lovit în plin! Imagini șocante! Video... ANAF, obligată să dea bani mulți înapoi românilor! Cine poate cere peste un miliard de lei de la Fisc...