Eurostat a lansat o aplicație interactivă ce ne arată pe ce le place europenilor să își cheltuie banii. În mod mai mult sau mai puțin surprinzător, România este fruntașa la capitolul mâncare și servicii de comunicații (servicii poștale, telefonie fixă și mobilă și internet) și transport, dar codașa Uniunii Europene atunci când vine vorba de banii dați pe mașini sau mobilă. Iată lista:
Mâncare - pâine și cereale, carne, pește, lapte, brânză, ouă, ulei, fructe, legume
Dacă media europeană este undeva în jurul valorii de 11% din veniturile unei familii, România ocupă prima poziție, cu 24% din veniturile unei familii cheltuite pe această categorie de produse. Suntem urmați, la mică distanță, de Lituania, cu 19,4%, și Estonia, cu 18,1%. Codașii clasamentului sunt englezii, cu 6,9%.
Asigurări - de sănătate, ale bunurilor
De pe primul loc, pe ultimul! Cu o medie de 2,6 la nivelul Uniunii Europene, România se clasează pe ultimele poziții, cu doar 0,5%. Mai grijulii cu bunurile și sănătatea lor sunt olandezii, 5,3%, francezii, 4,2%, și belgienii, care alocă 3,4% din venituri.
Restaurante, baruri, cafenele
Românilor nu le place să mănânce în oraș! În medie, europenii alocă 7% din venituri ieșirilor la restaurant, în timp ce românii sunt mai puțin risipitori, cheluind doar 1,9%, cel mai puțin dintre țătrile Uniunii Europene.
Pe primele trei poziții găsim Irlanda, cu 14,4%, Spania, 13%, și Malta, cu 12,6%.
Sevicii de comunicații - poștă, internet, telefonie fixă și mobilă
Când vine vorba de facturi, pare că România este mereu pe primele poziții ale clasa mentului. La capitolul servicii de comunicații, românii, 4,1%, sunt depășiți doar de bulgari, cu 4,8%.
Țările mai puțin „comunicative” sunt Luxemburg, 1,3%, Marea Britanie, 1,6%, și Austria, 1,9%, plasându-se puțin sub media europeană de 2,3%.
Alcool și țigări
Se putea și mai rău, se putea și mai bine... Cu o medie la nivelul Uniunii Europene de 3,9%, România nu este pe podium, dar nici prea departe de primele trei poziții, ocupate de Luxemburg, 8,3%, Cehia, 7,9%, și Estonia, 7,8%. Românii își dau 5,7% din venituri pe țigări și băuturi alcoolice, în timp ce nemții, austriceii și portughezii dau puțin peste 3%.
Dacă vreți să aflați mai multe despre topul cheltuielilor țărilor din Uniunea Europeană, încercați aplicația de mai jos:
Oameni cu probleme neuro-psihice, ținuți în condiții deplorabile în centrul de la Urlați. Ministrul Muncii: ”Sunt rupți ... Poliţiştii şi procurorii au găsit cannabis şi cocaină, în maşina unui şofer oprit în Pantelimon. Ce au găsit în mașina s...