Live acumObservator 06
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Pe ce se duc banii românilor! Pe ce poziție ne situăm în rândul țărilor UE când vine vorba de mâncare, transport, utilități și multe altele

Te-ai întrebat vreodată pe ce ți se duc banii în fiecare lună? Cât cheltuim pe mâncare, băutură, internet, telefonie mobilă, haine, transport, mobilă sau excursii? Cum se compară lista noastră de cumpărături cu cele din alte țări ale Uniunii Europene? Datele sunt mai mult decât surprinzătoare!

Eurostat, despre felul în care românii își cheltuie banii

Eurostat a lansat o aplicație interactivă ce ne arată pe ce le place europenilor să își cheltuie banii. În mod mai mult sau mai puțin surprinzător, România este fruntașa la capitolul mâncare și servicii de comunicații (servicii poștale, telefonie fixă și mobilă și internet) și transport, dar codașa Uniunii Europene atunci când vine vorba de banii dați pe mașini sau mobilă. Iată lista:

Mâncare - pâine și cereale, carne, pește, lapte, brânză, ouă, ulei, fructe, legume

Dacă media europeană este undeva în jurul valorii de 11% din veniturile unei familii, România ocupă prima poziție, cu 24% din veniturile unei familii cheltuite pe această categorie de produse. Suntem urmați, la mică distanță, de Lituania, cu 19,4%, și Estonia, cu 18,1%. Codașii clasamentului sunt englezii, cu 6,9%.

Asigurări - de sănătate, ale bunurilor

De pe primul loc, pe ultimul! Cu o medie de 2,6 la nivelul Uniunii Europene, România se clasează pe ultimele poziții, cu doar 0,5%. Mai grijulii cu bunurile și sănătatea lor sunt olandezii, 5,3%, francezii, 4,2%, și belgienii, care alocă 3,4% din venituri.

Restaurante, baruri, cafenele

Românilor nu le place să mănânce în oraș! În medie, europenii alocă 7% din venituri ieșirilor la restaurant, în timp ce românii sunt mai puțin risipitori, cheluind doar 1,9%, cel mai puțin dintre țătrile Uniunii Europene.

Pe primele trei poziții găsim Irlanda, cu 14,4%, Spania, 13%, și Malta, cu 12,6%.

Sevicii de comunicații - poștă, internet, telefonie fixă și mobilă

Când vine vorba de facturi, pare că România este mereu pe primele poziții ale clasa mentului. La capitolul servicii de comunicații, românii, 4,1%, sunt depășiți doar de bulgari, cu 4,8%.

Țările mai puțin „comunicative” sunt Luxemburg, 1,3%, Marea Britanie, 1,6%, și Austria, 1,9%, plasându-se puțin sub media europeană de 2,3%.

Alcool și țigări

Se putea și mai rău, se putea și mai bine... Cu o medie la nivelul Uniunii Europene de 3,9%, România nu este pe podium, dar nici prea departe de primele trei poziții, ocupate de Luxemburg, 8,3%, Cehia, 7,9%, și Estonia, 7,8%. Românii își dau 5,7% din venituri pe țigări și băuturi alcoolice, în timp ce nemții, austriceii și portughezii dau puțin peste 3%.

Dacă vreți să aflați mai multe despre topul cheltuielilor țărilor din Uniunea Europeană, încercați aplicația de mai jos:

Recomandari