Un preţ mic la o maşină la mâna a doua înseamnă, de cele mai multe ori, probleme. Airbaguri care nu funcţionează, suduri ascunse, revizii făcute în service-uri neautorizate - sunt doar câteva dintre ele şi ne pot pune viaţa în pericol, dacă nu le depistăm, spun specialiştii.
Maşini cu km manipulaţi fie grosolani cu 100 de mii de km, fie puţin cu 5-15 mii de km: vânzătorii recurg la orice tertip ca sa faca maşina cât mai atractivă.
Inclusiv să ascundă defectele majore ale maşinii, cum ar fi daunele rezultate dintr-un accident rutier. Reparate şi revopsite în service-uri neautorizate, sute de autoturisme cu probleme sunt apoi vândute amatorilor de chilipiruri. După câteva luni, noul proprietar va trebui să bage adânc mâna în buzunar pentru reparaţii.
Primele piese care pot ceda la o maşina SH care nu a fost bine ingrijită sunt filtrul de particule, la motorizarea diesel, o componenta foarte scumpă, injectoarele, turbina, EGR-ul. De asemenea, mai pot apărea probleme şi la sistemul de frânare, la direcţie sau la cutia de viteze.
Ce puteţi face pentru a căuta eventualele defecte ascunse, la achiziţia unei autoturism?
Căutaţi semne de lovituri, de revopsire, verificaţi ca geamurile să aibă aceeaşi serie, iar uşile şi masca să aibă linii continue. Uitaţi-vă sub maşină dacă există scurgeri de ulei. Ascultaţi motorul, care trebuie să meargă uniform, iar în bord nu trebuie să fie aprins niciun martor. Dacă aţi trecut acest pas, programaţi obligatoriu o inspecţie în service. Mai bine cheltuiţi acum câteva sute de lei, decât să daţi mii de euro pe o rablă.
Şi nu în ultimul rând, fiţi atenţi la preţ. Toţi vânzătorii caută profit. Iar dacă maşina este prea ieftină, înseamnă că a fost cumpărată din străinătate cu foarte puţini bani. Ceea ce înseamnă ori foarte mulţi kilometri reali, ori defecte care vă sunt ascunse la negocieri.