- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Rețeta succesului pentru un comerciant nu este niciodată o ecuație simplă. În mod evident, încrederea este cea mai de preț monedă pentru un comerciant în relația cu consumatorii săi. Construită în timp, cu atenție și multe resurse investite, încrederea poate fi pierdută însă extrem de rapid.
Unele greșeli pot afecta activitatea unui magazin pe termen lung, prin pierderea încrederii acordate de clienți.
Șapte greșeli grave care pot îndepărta clienții de magazine:
1. Reducerile și prețurile nu sunt marcate corect
Una dintre cele mai nedorite probleme cu care un client se poate întâlni într-un magazin este prețul de la casă care nu corespunde cu cel de la raft. Atenția cu care produsele sunt așezate și marcate la raft trebuie să fie de fiecare dată extrem de ridicată, pentru că și o simplă greșeală poate produce daune la nivel de încredere, foarte greu de reparat. Iar când vine vorba despre banii consumatorilor, acesta este cel mai delicat punct.
2. Lipsa aparaturii de ultimă generație
Pentru fiecare persoană, timpul este foarte valoros, iar viteza cu care un client intră, își alege produsele, merge la casă, achită și pleacă va face mereu diferența pe viitor, în alegerea spațiului comercial în care va dori să își mai facă în continuare cumpărăturile zilnice și săptămânale. Din acest motiv, este foarte important ca orice spațiu comercial alimentar să fie dotat cu aparatură de ultimă generație, atât la casă, cât și la raft, precum cantare electronice, pentru ca procesul de cumpărare să fie mai rapid.
3. Un sistem de gestiune învechit
Vremea caietului și a pixului a trecut, iar casele de marcat trebuie să fie dotate, pentru o experiență mai bună a clientului, dar și mai eficientă pentru casieri, cu un program de gestiune performant care poate oferi automatizarea afacerii, despre care puteți afla mai multe aici.
4. Poziționarea magazinului
Imaginea pe care un magazin și-o construiește are un impact foarte important asupra încrederii consumatorilor. Un studiu realizat de Edelman Trust Barometer arată că un consumator va avea mereu mai multă încredere să cumpere dintr-un magazin care se recomandă a fi o afacere de familie. Spre deosebire de un lanț comercial, afacerile de familie capătă o identitate locală mult mai mare și produc un impact mai puternic în comunitate.
5. Lipsa de personal
Un personal redus numeric va influența viteza de lucru într-un magazin. Produsele vor fi preluate mai greu din depozit, așezate cu întârziere la raft, iar casele de marcat nu vor fi niciodată suficiente. Iar astfel de probleme se pot traduce prin timp pierdut de către clienți.
6. Magazinul nu oferă asistență clienților
Personalul prezent la raft care oferă asistență clienților nehotărâți sau rătăciți poate influența extrem de mult în sens pozitiv imaginea și nivelul de încredere. O atenție scăzută asupra acestui aspect ar putea scădea nivelul de satisfacție al clienților.
7. Igiena precară
Un studiu Cleaning Industry Insights Survey realizat și publicat de P&G Professional arată că nivelul de curățenie dintr-un spațiu de retail este singurul care poate ridica satisfacția clienților la un grad excepțional. Orice formă de compromis în această privință poate avea efecte grave asupra businessului.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: antoniodiaz
Decizie istorică! Curtea de Justiție a UE obligă România să recunoască un cuplu de homosexuali... Studiu. În ultimii 10 ani au plecat din țară 3,4 milioane de români. Câți bani au trimis acasă...