Intretinerea pe timp de iarna din 2009 a celor doua autostrazi a costat 4.200.000 de euro. Reparatiile de pe Autostrada Bucuresti - Pitesti au scos, in 2009, alti 400.000 de euro din bugetul statului. Tot atunci, in ciuda contractelor multianuale de intretinere, CNADNR a inchiriat utilaje de deszapezire de peste 3.500.000 de euro pentru A 1 si A 2.
Mai departe, receptia fiecarui tronson de pe Autostrada Soarelui s-a lasat cu negocieri dure. Dorina Tiron, fost director general al CNADNR, a confirmat pentru Jurnalul National ca a avut numeroase discutii cu constructorul inainte de receptia portiunii Drajna Fetesti, construit de Asocierea Astaldi Max Bogl CCCF. Surse din Ministerul Transporturilor sustin ca inainte de predarea lucrarilor expertiza a aratat calitatea indoielnica a compozitiei asfaltului. "Am refuzat sa fac receptia lucrarilor, intrucat acestea nu erau conforme cu ceea ce cerusem noi. Studiul de fezabilitate nu ne-a ajutat foarte mult, a fost facut prin aniii '90... A fost refacut asfaltul si a trebuit consolidat terasamentul pe acea portiune", a explicat Dorina Tiron. Un raport de audit realizat in 2008 a scos insa la iveala multe dintre neconcordantele de pe Autostrada Soarelui. Pe scurt: s-au platit bani multi pentru nimic! Desi s-a renuntat la o parte din proiecte, pretul contractului nu a scazut, ci, dimpotriva, a continuat sa creasca!
Specialistii au verificat platile de pe tronsoanele IV si V ale autostrazii spre mare. Au reclamat costuri suplimentare de milioane de euro la statia de taxare de la Fetesti. Proiectul de la Fetesti s-a desfasurat sub stricta observatie a Danielei Draghia, actual director general al CNADNR si fost director ISPA. "Draghia a supravegheat toate lucrarile de pe ISPA. La Fetesti, o cladire de 200-300 de metri patrati si cateva copertine au costat peste 4 milioane de euro! Au fost probleme cu asfaltul si cu sistemele de monitorizare. Gheretele au fost cumparate ulterior si tot dupa receptie au mai trebuit refacute portiuni bune din asfalt. Ludovic Orban, fostul ministrul al Transporturilor, nu a renuntat degeaba la serviciile Danielei Draghia. Avea deja obiective importante, care o recomandau cu prisosinta! Printre ele, si statia de taxare de la Fetesti, platita la suprapret!", au precizat pentru Jurnalul National surse avizate din Ministerul Transporturilor.
CITESTE ARTICOLUL COMPLET PE JURNALUL
foto:Intact Images