Concret, o femeie frumoasa poate fi motiv de accident. Si nu e nicio deosebire intre femeia reala, care paseste unduindu-si soldurile sau o fotografie. Soferii cu simt estetic le percep pe ambele aproape la fel. Ce-i drept, nu au cum sa fluiere sau sa faca apropouri frumusetilor din poze, dar asta chiar nu mai conteaza. Rezultatul e cel care vorbeste. Cel putin asta este parerea unor cercetatori canadieni, care au simtit o nevoie inexplicabila de a vedea cum ii influenteaza panourile publicitate pe participantii la trafic. “E clar ca publicitatea este deja o stiinta iar reclamele sunt facute astfel incat cei care o produc sa isi atinga scopul. Adica noi sa cumparam produsul respectiv. Se pare ca un individ este influentat zilnic de aproximativ 1500 de reclame”, sustine psihologul Cristina Fulop.
De ce nu sunt atenti soferii la drum? Adica nu e traficul destul de complicat, incat sa nu mai stea cu ochii pe panourile de pe marginea drumului? Ba da, dar publicitarii stiu cum sa le atraga atentia, mai ales prin culori.
Scopul reclamelor este sa te adoarma, ar spune unii. Poate atunci cand sunt difuzate in mijlocul unui film si par sa nu se mai termine. In cazul panourilor de pe strada - publicitate outdoor, cum o numesc profesionistii - lucrurile stau altfel. Mesajele trebuie sa fie clare, scurte si concise, astfel incat omul sa-l perceapa chiar daca circula cu 50-60 de km la ora. Iar designerii stiu precis cum se face asta. “Se vede foarte clar din modul in care manipulam culorile, fontul, forma, dimensiunile , diferenta pe care vrem sa o facem in mintea consumatorului”, sustine Liviu Toader, head of design
In regula, dar acest lucru ne influenteaza modul in care conducem? “In momentul in care ne mutam privirea de pe drum, nici ochiul nu este capabil, nici psihicul nu este capabil sa proceseze informatiile pe care le primeste”, a adaugat Cristina Fulop.
Deci nici nu suntem atenti la trafic, dar nici nu reusim sa percepem mesajul panoului publicitar pe loc. Pentru ca, ulterior, ne va reveni in minte imaginea sticlei de bere cu eticheta atat de familiara, astfel incat nu e exclus ca inainte de a ajunge acasa sa facem o mica escala la magazinul din colt. A fost doar un exemplu, pentru ca publicitarii sunt atat de dibaci incat au instalat panouri pentru toate gusturile.
Totusi, panourile publicitare au o problema, pe care nu o remarcam decat dupa lasarea intunericului: sunt deranjante la ochi. Soferii ar trebui sa se obisnuiasca cu asta. Orice panou amplasat pe spatiul public inseamna bani care ajung in bugetul local. Deci cum sa renunti la o sursa de venit? Inadmisibil, chiar daca unele reclame sunt de-a dreptul criptice.
In Romania, nu exista o statistica din care sa putem sti cate accidente au fost produse de soferii care se uitau "pe pereti" Stim, insa, cat de multe tragedii s-au produs din cauza neatentiei. Asa ca ochii la drum si viteza moderata!
Profit RECORD pentru Petrom: aproape patru miliarde de lei. La finalul anului trecut, compania avea peste 21.600 de anga... O cabana de lemn din Brasov a fost distrusa de un incendiu puternic...