Spitalul Universitar de Urgență București (SUUB) va avea heliport până la sfârșitul lunii august, timpul de intervenție în cazul urgențelor grave va fi scurtat cu aproximativ 30 de minute.
"Urgenţele de cod roşu sunt în jur de 4.000 - 5.000 anual. Existenţa heliportului, pentru noi, înseamnă scurtarea intervalului de timp în care aceşti pacienţi critici, unii instabili din punctul de vedere al funcţiilor vitale, pot fi preluaţi mai repede aici în spital. Se scurtează intervalul de timp cu minimum 30 de minute", a declarat şeful Unităţii de Primiri Urgenţe a SUUB, Silvia Nica.
Heliportul va fi plasat pe Blocul Operator Central, iar pacienții vor fi transportați direct în Unitatea de Primiri Urgențe cu ajutorul unui lift printr-un culoar suprateran. Este al doilea heliport din România, primul fiind în Oradea.
"În prezent, lucrarea este în proporţie de 80% finalizată, la sfârşitul lunii august aşteptăm liftul, pentru că numai cu ajutorul acestuia vom putea transporta pacienţii de pe heliport, după ce ei sunt aduşi cu elicopterul la spitalul nostru, către Unitatea de Primiri Urgenţe, unde vor primi asistenţă medicală de specialitate şi în funcţie de afecţiunea pe care fiecare pacient dintre cei aduşi aici o prezintă. Ei vor fi direcţionaţi către blocul operator sau către secţiile medicale sau chirurgicale din spitalul nostru"
Suma heliportului și liftului ajunge la 800.000 de euro și va fi suportată în totalitate de o companie privată, sponsorul Spitalului Universitar.
"Acest heliport era foarte necesar, s-au căutat soluţii de-a lungul timpului. Am identificat această clădire anexă a spitalului pe care, din punct de vedere aeronautic, există suprafeţe protejate disponibile, au putut fi definite două direcţii de zbor, fără obstacole şi pe direcţia predominantă a vântului, care permit aterizarea - atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte - în siguranţă a elicopterelor", a precizat comandorul în rezervă Romeo Lupu, manager de proiect al heliportului.
Platforma heliportului este din metal cu rigle tip grinzi din oţel şi stâlpi zăbreliţi, dotată cu jgheaburi şi plase de siguranţă, cu instalaţie electrică de balizaj, cu marcaje luminoase, cu echipamente de salvare, protecţie şi de stingere a incendiilor.