Cam prin 2005 se discuta si despre centura Bucurestiului. Tot cam pe atunci, traficul atinsese deja valori ridicate. Specialistii au decis astfel sa largeasca la patru benzi centura existenta de 72 de kilometri. O companie chineza s-a oferit sa ne construiasca un inel cu profil de autostrada pentru care s-a intocmit si un studiu de fezabilitate. Varianta propusa in regim de parteneriat public-privat, cu o valoare de 500 de milioane de euro pentru cei aproape 100 de kilometri, a fost insa refuzata de Ministerul Transporturilor.
Apropierea integrarii in UE si atentia pe care Romania o acorda in general politicii externe au determinat refuzarea ofertei avantajoase a partenerilor chinezi. Sase ani mai tarziu, Bucurestiul s-a ales cu franturi de centura. Lucrarile au fost platite cu bani de la buget si au costat cu mult mai mult. Numai pentru Bucuresti Nord, cei 20 de kilometri au costat 400 de milioane de lei. In luna decembrie a anului trecut, Emil Boc s-a grabit sa taie panglica centurii din nordul Capitalei, desi CNADNR nu reusise inca sa atribuie contractele de lucrari pentru capetele de centura. Asa cum ne-am obisnuit deja, Ministerul Transporturilor nu are o problema sa inaugureze bucati de drum care leaga nimic de nimic. Pentru Bucuresti, traficul pe centura gata inaugurata se va sufoca multa vreme la intrarea in cele doua autostrazi.
10 000 de euro pentru tinerii cu idei de afaceri... Cabluri furate pe ruta Bucuresti Nord – Pajura. Trenurile vor avea intarziere...