Chiar daca au plecat primii la start, Sébastien Loeb si Daniel Elena au controlat fara probleme prima zi a Raliului Italiei desfasurat in Sardinia.
Echipajul Citroën Total, de sapte ori campion mondial, a terminat ziua cu un avans de 33 secunde fata de Petter Solberg si Chris Patterson. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia, al doilea echipaj al echipei Citroën Total, a terminat prima zi a raliului pe locul 4, la doar 2,4 secunde de pozitia a treia.
Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au continuat cursa fara greseala si in ziua secunda, reusind sa termine cu un avans de aproximativ 30 de secunde fata de echipajul clasat pe locul secund. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au urcat pe pozitia a treia si si-au propus sa mai urce un loc in ultima zi a raliului.
Dupa doua zile lungi in Raliul Italiei, in ziua a treia au fost programate doar patru probe speciale. Sébastien Loeb a inceput ziua cu un avans de doar 23,8 secunde fata de Mikko Hirvonen, dupa ce comisarii de cursa au rectificat unul dintre timpii obtinuti de finlandez in ziua a doua.
Prima proba a zilei a fost Gallura, o speciala scurta pe care s-a desfasurat si Power Stage. Septuplul campion mondial a fost din nou dezavantajat de faptul ca a plecat primul si a pierdut cateva secunde.
„Pe speciala Monte Olia nu am pierdut foarte mult timp chiar daca am plecat primul. A trebuit sa merg la limita pentru a-mi apara pozitia in duelul cu Mikko. Si pe speciala a 17-a am plecat in forta, dar apoi am realizat ca nu are cum sa ma ajunga si am redus ritmul pe ultimii kilometri", a spus Loeb.
Sébastien Ogier a inceput ultima zi cu obiectivul sa termine pe podium, dar sperantele sale s-au naruit in speciala a 17-a.
„Nu am notat o borna la iesirea dintr-un viraj foarte rapid si am lovit-o cu roata stanga spate si suspensia a cedat. Am oprit pentru ca am crezut ca am facut pana. Am putut merge mai departe, dar am pierdut peste un minut pe proba. Totul se putea termina si mai rau, dar asa nu am pierdut decat o singura pozitie", a spus Ogier.
Dupa 30 de minute petrecute in parcul de service, timp in care mecanicii au reusit sa repare Citroën-ul DS3 WRC al lui Ogier, pilotii Citroën Total au mai avut de parcurs doar Power Stage, ultima speciala pe care se acorda si puncte suplimentare. Loeb a stabilit cel de-al treilea timp si a primit un punct suplimentar, iar la final a admis ca victoria cu numarul 64 a fost una dintre cele mai greu obtinute din cariera.
„Este o victorie senzationala mai ales ca am castigat fara niciun fel de strategie. Am plecat cu un mare dezavantaj fiind primul la start. Am reusit sa ma instalez pe prima pozitie si sa obtin un mic avans pe care l-am pastrat apoi sambata si duminica. Pentru a face acest lucru a trebuit sa merg la limita de la start la sosire. Mi-a placut foarte mult cum s-a comportat masina si acest lucru m-a ajutat sa pot merge la limita. Ma bucur ca am castigat acest raliu si ca ne-am marit avansul in clasamentul general al pilotilor", a spus Loeb.
Sébastien Ogier a terminat pe pozitia a patra si a adunat puncte importante atat in clasamentul constructorilor, cat si in clasamentul pilotilor.
„Nu ne-am atins obiectivul de a termina pe podium, dar locul patru nu este un loc atat de rau. Lipsa de experienta in acest raliu, in comparatie cu ceilalti piloti, si-a spus cuvantul. Am fost foarte stresat si mi-am dorit mult sa termin acest raliu, unul in care nu am avut niciodata prea mult noroc", a spus si Ogier.
„Sébastien Loeb a facut o cursa extraordinara. Sa castigi aici fiind primul la start in toate cele trei zile este o performanta uriasa", a concluzionat Frédéric Banzet, directorul general Automobiles Citroën. „Sébastien Ogier a avut ghinion, dar a adunat totusi puncte importate. Am fost impresionat inca o data de profesionalismul intregii echipe."
Petter Solberg si Chris Patterson, tot pe un Citroën DS3 WRC, au terminat pentru prima oara pe podium in sezonul 2011. Campionul mondial din 2003 concureaza pentru Petter Solberg World Rally Team, iar masina este preparata de Citroën Racing Technologies.
Rezultate Raliul Italiei - Sardinia (etapa a 5-a din 13)
1 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC 3h45m40.9s
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +11.2s
3 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +23.8s
4 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC +1m 31.5s
5 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +2m 42 s
6 D. Sordo / C. del Barrio - Mini John Cooper Works WRC +3m 27.6s
7 O. Tanak / K. Sikk - Ford Fiesta S2000 +7m 10.9s
8 J. Hanninen / M. Markkula - Skoda Fabia S2000 +7m 37.6s
9 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +8m 00.4s
10 N. Al Attiyah / G. Bernacchini - Ford Fiesta S2000 +12m 33.8s
Clasament general piloti
1. Sebastien Loeb 100 p, 2. Mikko Hirvonen 93 p, 3. Sebastien Ogier 81 p, 4. Jari-Matti Latvala 68 p, 5. Petter Solberg 46 p, 6. Mads Ostberg 38 p, 7. Matthew Wilson 24 p, 8. Kimi Raikkonen 18 p, 9. Frederico Villagra 12 p, 10. Henning Solberg 10 p, 11. Dani Sordo 8 p, 12. Juho Hannien 8 p, 13. Ott Tanak 7 p, 14. PG Andersson 6 p, 15. Martin Prokop 6 p, 16. K. Al Qassimi 5 p, 17. Nasser Al Attiyah 1p, 18. Bernardo Sousa 1p.
Clasament general constructori
1. Citroen Total World Rally Team 167 p
2. Ford Abu Dhabi 150 p
3. M-Sport Stobart Ford 61 p
4. Petter Solberg WRT 37 p
5. Ice 1 Racing 26 p
6. Munchi's Ford WRT 24 p
7. Team Abu Dhabi 19 p
8. FERM Power Tools 10 p
9. Monster WRT 6 p
10. Brazil World Rally Team 1p.
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Argentinei, programat in perioada 26 - 29 mai 2011.