De multe ori, adevaratii ambasadori ai Romaniei nu au nimic de-a face cu politica. Si nici cu ambasadele. Este si cazul Mariei Lucia Hohan, o femeie care, prin propriile puteri, a reusit sa castige inima vedetelor de la Hollywood si nu numai. Nu a facut niciodata spectacol, nu a dorit lumina deseori inselatoare a reflectoarelor, insa intotdeauna si-a urmarit visul – acela de a crea, sub propria “semnatura”, obiecte de vestimentatie care sa puna in valoare feminitatea. Frumusetea.
Povestea Mariei Lucia Hohan nu are nimic de-a face cu norocul. Dupa ce a studiat la Institutul Superior de Arte Aplicate de la Paris, facand si un stagiu la Milano, a refuzat sa lucreze pentru designeri straini si s-a reintors in Romania. “Desi am avut norocul de a lucra pentru branduri cunoscute, mi-am dorit enorm de mult sa creez propria marca. Nu am visat niciodata sa fiu designer la o casa internationala consacrata, am visat, in schimb, sa creez propriul meu univers, propriul brand si am fost intotdeauna convinsa ca poti face asta si din Romania. In plus, din cele mai pragmatice motive din lume, era mult mai plauzibil sa incep aici, unde costurile infiintarii unui atelier erau semnificativ mai mici”, marturisea Maria, intr-un interviu acordat Income Magazine.
Se intampla in anul 2003. Inceputul, fireste, a fost unul timid. Fiind dintr-un val de tineri designeri, nu si-a imaginat niciodata ca va imbraca vedete, cu atat mai putin vedete de talia lui Katherine Heigl sau Nicole Scherzinger. A inceput sa creeze rochii ieftine, extreme de elegante, fara a se pierde in experimente. Hainele trebuie sa fie purtate, pana la urma. In scurt timp au inceput comenzile. Printre primele celebritati, Andreea Raicu si Andreea Banica.
Timpul a trecut, iar rochiile au devenit din ce in ce mai frumoase. Pretul, in schimb, a ramas mereu unul accesibil. Asa se face ca, la sfarsitul anului 2011, MLH inregistra o cifra de afaceri de 500.000 de euro. Secretul? “MLH a evoluat treptat, natural, firesc, tot ce am acum este rezultatul a aproape 10 ani de munca. Fiecare banut era reinvestit in firma, in materiale, in productie. Firma valoreaza mai mult decat cifra ei de afaceri datorita potentialului enorm si datorita faptului ca, in ultimii ani, a crescut si valoarea brandului MLH, care in fashion este mai importanta chiar decat cifra de afaceri”.
Asadar, nu este suficient sa fii un designer talentat. Viziunea, consecventa, cu alte cuvinte – managementul, sunt necesare pentru o afacere de succes. Insa pentru cine creeaza Maria Lucia Hohan? “Pentru o femeie dulce, rafinata, care crede in feminitate si ii place sa o exploreze, fara a atinge granitele indecentei sau ale opulentei”, dupa cum a marturisit intr-un interviu Viva. Pentru femeile pe care le vede pe strada si in care crede. Pentru femei.
Iar frumusetea si rafinamentul, in creatiile MLH, nu costa mult. Nicio rochie nu este mai scumpa de 2.000 de euro. De cele mai multe ori, preturile sunt intre 350 si 1000 de euro. Si vorbim, totusi, despre piese ale caror eleganta atrage toate privirile. Probabil din acest motiv vedetele de la Hollywood i-au purtat rochiile cu increderea oferita de un lucru facut din suflet, cu modestie.
foto: Hepta.ro / Facebook.com / Twistmagazine.com / Onemagazine.ro / Viva.ro