- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
V-ați întrebat vreodată care sunt secretele machiajelor speciale ce le sunt aplicate concurenților de la “Te cunosc de undeva!” și care au fost cele mai complicate transformări, de-a lungul celor cinci sezoane ale show-ului? Gabriela Crețan, șefa echipei de machiaj și coafură a transforming-show-ului care va reîncepe sâmbătă, 13 septembrie, de la ora 20.30, la Antena 1, dezvăluie în cele ce urmează tainele transformărilor de la “Te cunosc de undeva!”.
Reporter: A existat vreo transformare cu dificultatea sporită, gen camuflare, o mărire exagerată a nasului sau a buzelor sau orice altceva de acest gen, în cele cinci sezoane de până acum ale show-ului?
Gabriela: Cea mai haioasă mi s-a părut pentru Pepe, când a fost Celia Cruz și a trebuit să-i mărim nasul. El era răcit în perioada aia, îi curgea nasul și era imposibil, în condițiile astea, să-i facem un altul pe care să i-l atașăm, așa cum era stabilit. Atunci am cumpărat niște tetine pentru sugari 0-3 luni, pe care le-am tăiat, le-am făcut un gol ca să poată să respire și i le-am băgat în nas. A ieșit demențial! În sezonul cinci, în cazul lui Aloe Blacc, când a trebuit să-I mărim nasul lui Doru Todoruț, am folosit ceară. Dar n-am ajuns încă la stadiul în care să facem acea lipire de piese de prostetice, pentru că necesită foarte mult timp. Trebuie să iei mulajul concurentului, după aceea să faci tot felul de piese, un alt mulaj și tot așa. E un pic mai complicat.
R: Pepe este foarte atent la ceea ce faceți, stă cu poza personajului în fața oglinzii și urmărește cu mare atenție cum îi transformați fața.
G: Au fost cazuri în care Pepe ne-a ajutat. De exemplu, în cazul lui Dan Teodorescu, de la Taxi, ne era imposibil. Am încercat în fel și chip, și costumele ne-au ajutat cu acei ochelari specifici, cu zdrăngănele, dar ne era imposibil să-l facem pe Dan Teodorescu. Atât de tare a crezut Pepe în personaj și atât de tare și-a dorit să-l facă, încât am reușit, până la urmă. Nu totul înseamnă machiaj, păr și costume. Este nevoie și de atitudinea lor care, câteodată mai lipsește. Trebuie să-ți dorești și tu să iasă bine acel personaj.
R: Ce trucuri sau secrete referitoare la obținerea efectelor special ne poți divulga?
G: Aș putea să vă spun, de exemplu, cum puteți realiza chelia perfectă. Aceasta trebuie să nu fie de latex, ci neapărat din plastic, pentru că așa marginea se poate pierde cu acetonă și atunci nu se va simți absolut deloc acea trecere de la piele la perucă”.
R: Care transformare ți-a plăcut cel mai mult, dintre sutele pe care le-ați realizat aici, la „Te cunosc de undeva!”?
G: Am două. Mi-a plăcut foarte tare Edith Piaf, a Mariei Buză. Aceea mi-a mers la suflet. Și relația pe care am avut-o cu Maria, atunci când am creat acest personaj a fost foarte strânsă și puternică. I-am mărit fruntea și, după ce i-am creionat sprâncenele - ea nu se uitase până atunci în oglindă, a vrut să fie surpriză -, și i-am spus să se privească, s-a întors, s-a uitat în oglindă, a rămas încremenită și mi-a spus doar atât “Mulțumesc!”. O altă transformare care mi-am dorit foarte tare să reușească, și a reușit, a fost cea a lui Jean de la Craiova în Stevie Wonder. Pentru că nimeni nu-l vedea transformat în acel personaj. Nici chiar el nu se vedea Stevie Wonder. El mai râdea, dar era foarte crispat de acest personaj și stresat. Dar eu chiar am crezut în el. Și a ieșit. Pe de altă parte, suntem conștiente că nu ai cum să faci o transformare sută la sută, dar dacă iese în proporție de 70-80% e bine. Mi-au mai plăcut foarte mult cum au ieșit transformarea lui Alex Velea în Robbie Williams și a lui Florin Ristei în Marilyn Manson.
R: De unde pornește lucrul la o transformare?
G: De la un desen, de preferat în creion, ca să vedem structura facială. Dacă nu găsim, cum se întâmplă foarte des în cazul cântăreților români, printez o poză și încerc să-mi creez luminile și umbrele, în funcție de lumina care s-a folosit pentru acea poză, ca să-mi pot da seama de structura facială. Apoi, suprapunem poza concurentului și poza creată de noi. Pasul următor: începem să lucrăm cu umbrele și luminile.
R: Cât durează?
G: Când nu ne ajută cele două fizionomii, durează o oră și jumătate transformarea, cu tot cu coafură, ceea ce nu este atât de mult.
R: Concurenții sunt consultați, în timpul ședinței de machiaj?
G: Chiar le cer ajutorul. Și atunci ei încep să se concentreze asupra personajului. Și chiar dacă ei îmi spun o prostie, nu-i nici o problemă, înseamnă că încep să se implice, să se concentreze asupra personajului.
R: Ce materiale folosiți? De unde le cumpărați?
G: Materialele le cumpăm de aici și din străinătate. Am avut marea încăpățânare să le comand în Statele Unite și a fost îngrozitor de dificil. Și sezonul trecut a trebuit să facem niște manevre, să le trimit în Italia, de acolo să ajungă în România, cu condiția să scriem pe cutii că sunt pentru teatru ori să facem tot felul de “giumbușlucuri” pentru că, din aeroport de la noi se… fură. Și am observat că dacă scriem pe cutii că sunt pentru teatru, nu se mai ating de ele. Și facem comandă destul de mare, pentru că sunt multe materiale care nu se găsesc în România. Folosim tot felul de produse pentru efecte speciale, începând de la gelatine, care ar putea să ne ajute în transformări, chelii care sunt o problemă, mastix – acel lipici care ne ajută pe noi să lipim tot felul de piese.
R: Au existat situații când nu aveai un anumit produs pentru un anumit machiaj și a trebuit să improvizezi?
G: Faptul că trăim și muncim în România ne face dificilă găsirea acestor produse pentru machiajele speciale și întotdeauna trebuie să improvizezi, să-ți meargă mintea foarte rapid să le găsești. De exemplu, în România nu se găsesc sub nici o formă peruci pe tul. Tul însemnând acea plasă implantată fir cu fir, ca să cadă frumos și să aibă volum. Și chiar dacă găsești din păr natural costă o groază de bani. Dat fiind faptul că avem de-a face cu foarte mulți interpreți cu părul scurt sau cu creste, am găsit varianta cea mai faină din punctul nostru de vedere, adică atașezi tu păr, adică faci tu construcția capului respectiv pe chelii. Sau la Andrei Ștefănescu de la Alb Negru, care a fost Ini Kamoze, a trebuit să cumpărăm două peruci cu droturi și am cusut drot cu drot, până am făcut una. Doamne, am lucrat la peruca aia de mi s-a făcut rău! Trebuie să ne adaptăm oricărei situații, pentru că trebuie să iasă.
Gabriela Crețan lucrează în domeniul machiajului, în cinematografie, din 1998. Și are la activ peste 50 de filme. “Te cunosc de undeva!” este prima emisiune de televiziune pe care o fac”, spune ea. Gabi Crețan a venit în echipa “Te cunosc de undeva!” în cel de-al treilea sezon.