Ce eforturi depun antreprenorii din industria HoReCa în urma pandemiei?
De regulă, primăvara era un moment îndelung așteptat nu doar de către antreprenorii din industria HoReCa, ci și de către angajații acestora.
Publicat: Joi, 24 Decembrie 2020, 15:15 | Actualizat: Joi, 24 Decembrie 2020, 16:19- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Totuși, în 2020, situația epidemiologică a reușit să blocheze una dintre cele mai efervescente industrii din România. Regulile stricte, precum și măsurile drastice luate de către autorități cu scopul de a preveni răspândirea noului coronavirus au avut urmări deosebit de serioase pentru toți cei care activează în domeniu.
Potrivit studiilor realizate de către specialiști, în țara noastră, numărul persoanelor din această ramură economică care și-au pierdut locul de muncă depășește ordinul zecilor de mii. Mai mult decât atât, numeroase business-uri de profil nu au reușit să își mai redeschidă porțile după ieșirea din starea de urgență, fondatorii acestora reprofilându-se către alte domenii.
Cu ce soluții inovatoare vin antreprenorii români ale căror business-uri se află în acest moment în stare critică?
În vremuri pandemice, în care incertitudinea caracterizează oportunitățile de dezvoltare ale unei afaceri și, implicit, ale resursei sale umane, antreprenorii din industria HoReCa sunt nevoiți să adopte o serie de măsuri total diferite față de maniera în care obișnuiau să procedeze în trecut.
Nu doar regulile impuse de autorități sunt cele care îngreunează activitatea unui amplu sector economic, ci și amploarea distanțării sociale. Astfel, ieșirile în oraș au fost înlocuite de confortul propriei locuințe, iar criteriile de cumpărare ale consumatorilor au devenit cu mult mai stricte decât până acum. Bineînțeles, toate acestea au atras după sine și transformarea clienților tipici în clienți digitali, majoritatea persoanelor optând pentru serviciile și produsele disponibile online, în defavoarea celor din mediul fizic.
Andreea Cozma – fondatoarea restaurantului de tip fast-food Popeye Pizza & Kebab – este una dintre numeroșii antreprenori care au privit neputincioși cum visul lor măreț se năruie într-o clipă. Cu toate acestea, pentru că o situație critică necesită soluții la fel de delicate, aceasta nu a ezitat să se adapteze la nou și la schimbarea de pe piață, fundamentându-și o prezență și în mediul online. Acum, clienții restaurantului Popeye Pizza & Kebab pot efectua comenzi online direct pe PizzaPopeye.ro, fără să se mai confrunte cu vechile probleme presupuse de varianta clasică de a comanda la domiciliu.
De asemenea, dezvoltarea site-ului PizzaPopeye.ro nu este singura metodă la care a apelat antreprenoarea Andreea Cozma. Chiar dacă, în primă fază, restaurantul său dispunea de o ofertă complexă de sortimente de pizza și kebab, după cum ne indică și denumirea afacerii sale, aceasta a decis să diversifice meniul, punându-le la dispoziție gurmanzilor locali multe alte preparate, precum: salate, meniuri diverse, produse de post, etc.
Deoarece pandemia a avut ca rezultat și criterii de cumpărare mult mai stricte, restaurantul Popeye Pizza & Kebab și-a actualizat în totalitate și serviciile de customer care. Cu o livrare promptă a comenzilor, prețuri accesibile și flexibilitate la solicitările consumatorilor, PizzaPopeye.ro reușește să se mențină la standarde înalte chiar și în această perioadă instabilă din punct de vedere economic.
Prin urmare, în timp ce industria HoReCa suferă în tăcere, singurele posibilități de susținere a business-urilor din domeniu sunt strâns legate de capacitatea întreprinzătorilor de a se adapta la nou.