Modificarea Legii RCA, pagubă pentru opt milioane de șoferi: „Vor primi doar 30% din daună!”
COTAR trage semnalul de alarmă: Modificarea Legii RCA ar putea afecta opt milioane de proprietari de mașini din România. Ce se va întâmpla în cazul accidentelor?
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 28 Mai 2020, 15:36 | Actualizat: Vineri, 29 Mai 2020, 01:02- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Milioane de șoferi din România ar putea avea de suferit în urma modificării Legii RCA, la propunerea Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România (UNSAR).
Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, afirmă că şoferii păgubiţi în urma unor accidente ar putea primi doar 30-35% din valoarea reală a despăgubirii, în timp ce firmele de asigurare ar face un profit suplimentar de 500 milioane euro pe an, în condiţiile în care din 100.000 de procese între şoferi şi asiguratori, ultimii câştigă oricum 90%.
Citește și:
„Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) atrage atenţia Parlamentului României şi celor peste 8 milioane de proprietari de autovehicule asupra consecinţelor pe care le vor avea modificările la Legea RCA. Invocând grija faţă de consumator, de fapt se va modifica legea astfel încât păgubitul sa primească în mod direct o sumă de bani calculată de către asigurator, în caz de daună, fără ca păgubitul să cunoască valoarea reală a costului de reparaţie a autovehiculului său avariat. (...)
Citește și:
Practic, dacă asiguratorul va calcula o pagubă de 1.000 de lei, iar la service vor fi cheltuieli cu reparaţiile de 4.000 de lei, păgubitul va primi suma stabilită de asigurator şi va fi nevoit să plătească reparaţia din banii proprii, deşi plăteşte asigurare. Asiguratorii doresc să profite în mod legal de lipsa de informare a păgubiţilor RCA cu privire la soluţiile tehnice necesare reparării autovehiculului şi a valorilor reale de reparaţie, pe care consumatorii nu au de unde să le cunoască atunci când acceptă şi semnează oferta subevaluată de despăgubire din partea firmelor de asigurări. (...)
Citește și:
În acest moment, pe rolul instanţelor de judecată din România sunt peste 100.000 de procese cu asiguratorii, aceştia pierzând în procent de peste 90%. Dacă propunerile UNSAR de modificare legislativă ar fi adoptate, păgubiţii RCA ar primi doar 30 – 35% din valoarea reală a despăgubirii, iar firmele de asigurări ar face un profit suplimentar de peste 500 de milioane de euro pe an. Păgubiţii RCA nu ar avea nicio altă cale de atac, pentru că asiguratorii se vor spăla pe mâini şi vor invoca prevederile acestei noi legi RCA pe care Parlamentul României ar putea-o vota, în necunoştinţă de cauză”, se transmite în comunicatul COTAR.
Polițele RCA au acoperit, acoperă și vor acoperi în continuare 100% pagubele rezultate în accidentele auto
Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania vine cu un drept la replică. Iată poziția oficială a UNSAR privind modificarea legislatiei RCA:
"Contrar informațiilor vehiculate în spațiul public, modificarea legii aplicabile asigurărilor RCA NU va schimba principiul de bază al asigurării – acela de a acoperi 100% pagubele survenite în urma accidentelor auto. Conform legii, toate companiile de asigurări din România vor continua să acopere integral daunele, conform constatărilor și procedurilor legale în vigoare.
Industria de asigurări NU vizează schimbarea legislației în sensul unei acoperiri parțiale a daunelor de către asigurători. Societățile de asigurări din România urmăresc să ofere produse și servicii care răspund nevoilor clienților, iar polițele RCA reprezintă o componentă importantă a pieței locale. UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România și BAAR – Biroul Asigurătorilor Auto din România NU au susținut și NU vor susține nicio modificare legislativă prin care asigurații să fie obligați să acopere o parte a daunelor rezultate din accidente, atunci când riscurile sunt acoperite de polițe RCA valide.”, susțin reprezentanții UNSAR.