BOR, iritată de campania „Medicii-sfinți”. Ce spun liderii Bisericii Ortodoxe despre afișele ce au împânzit orașele: „O maltratare vizuală”
O serie de opere de artă închinate medicilor provoacă uriaşe controverse. Imagini cu doctori în chip de sfinţi au împânzit oraşul. Tinerii ilustratori care au semnat lucrările au primit sute de ameninţări, iar Biserica Ortodoxă îi acuză de blasfemie.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Miercuri, 29 Aprilie 2020, 20:14 | Actualizat: Miercuri, 29 Aprilie 2020, 20:15Medici în uniformă, cu măști și ochelari de protectie cu aură de sfânt. Este viziunea artistei Wanda Hutira despre eroii acestor zile: medicii.
Pentru reprezentanții Bisericii Ortodoxe, mesajul posterelor este altul: „E o maltratare vizuală a iconografiei creștine. Icoanele sunt obiecte de cult, sunt verenate de credincioșii ortodocși”, a transmis Vasile Bănescu, purtător de cuvânt al Bisericii Ortodoxe.
Ilustrațiile fac parte dintr-un proiect eruopean, campania unei mari agenții de publicitate.
Citește și:
„Mesajul campaniei e un mesaj de susținere, total pozitiv, nu e nicio provocare, nu vrea niciun meci cu biserica, nu vrea să jignească pe nimeni.
Am vrut să transformăm orașele în aceste locuri care să le arate medicilor că oamenii se gândesc la ei și că le mulțumesc”, a explicat Cătălin Dobre, director de creație.
Citește și:
Artista a reinterpretat icoane din mai multe religii. Purtătorul de cuvânt al Arhidiecezei Romano-Catolice de București nu pare deranjat de lucrări.
„Simt totuși că autorea, pe care nu o cunosc mai deloc, a avut o idee pe care a vrut să o transpună, a vrut să spună ca acei oameni, medicii care fac eforturi deosebite, ar trebui răsplătiţi cumva cu recunoştinţa noastră”, a spus Şerban Tarciziu , purtătorul de cuvânt al ARCB.
Citește și:
După cce a primit numeroase plângeri din partea locuitorilor, Primăria a decis să elimine toate afişele. Oficialii au transmis că acestea pot fi înlocuite cu alte panouri publicitare.
Daca in Bucuresti posterele au disparut, in Brasov sunt in continuare la vedere.
Agentia de publicitate anunță că va retrage treptat campania.
Artistii care au realizat materialele au refuzat sa comenteze situaţia dupa ce au primit sute de mesaje violente, de ameninţare.