Cum arată tunelurile Alina și Daniela, ce vor străbate Munții Carpați. Muncitori din 10 țări lucrează non-stop, în ture de 12 ore
Lucrările la prima autostradă ce va străbate munții Carpați, între Sibiu și Pitești, se desfășoară într-un ritm susținut, astfel că tunelurile Alina și Daniela ar putea să fie gata chiar înainte de termen, speră constructorul.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 12 Ianuarie 2024, 16:24 | Actualizat: Vineri, 12 Ianuarie 2024, 17:43Autoritățile din România susțin că anul acesta vom avea parte de 150 de kilometric noi ed drumuri de mare viteză. Este vorba despre tunelurile Alina și Daniela, care vor străbate munții
Carpați între Sibiu și Pitești. O echipă Observator a obținut imagini în exclusivitate de la fața locului.
Imagini surprinse în tunelurile Alina și Daniela, care vor străbate Munții Carpați între Sibiu și Pitești. Cum arată
O echipă Observator s-a deplasat la fața locului și a filmat imagini cu tunelurile Alina și Daniela, ce vor străbate Munții Carpați între Sibiu și Pitești și care reprezintă o premieră pentru țara noastră, fiind primele tuneluri de autostrada realizate în stâncă.
Muncitorii implicați în acest proiect, care sunt 350 la număr, provin din 10 țări și lucrează fără oprire, în ture de câte 12 ore, coordați de un inginer austriac, pentru ca totul să fie gata la termen. Constructorul este optimist și speră că cele două tuneluri vor fi finalizate chiar înainte de termen.
Lucrările au început în iunie 2023, iar termenul de finalizare este februarie 2027. Dacă ritmul se menține, spune constructorul, atunci tunelurile vor fi gata mult mai repede, arată cei de la Observatornews.ro.
Recent, Irinel Ionel Scrioşteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, a oferit mai multe informații despre lucrări și despre stadiul acestora:
„Lucrări în avans la tunelul de pe Autostrada Sibiu-Pitești
Am fost pe șantierul Sectiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești, unde continuă lucrările atât pe corpul autostrăzii, cât și la primul tunel la nivel de autostradă aferent acestei autostrăzi, care traversează munții Carpați.
Antreprenorul execută, în condiții de iarnă, următoarele lucrări pe întregul amplasament al proiectului:
- se execută lucrări de excavație aferente celor două fire ale tunelului, respectiv ieșirea din tunel pe sensul Sibiu-Pitești (denumit conform tradiției de către antreprenor, tunelul Daniela) și intrarea în tunel pe sensul Pitești-Sibiu (tunelul Alina)
- au fost executați 150 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești
- au fost executați 81 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu
- au fost forați, armați și betonați 13.700 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
- au fost executate fundațiile pentru 4 din cele 16 podețe
- se lucrează la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier
- au fost executate drumurile tehnologice în proporție de 87%
- se execută lucrări de terasamente pe un sector al proiectului
- se execută lucrări de deviere a DJ678
- se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 și km 84+040
- se execută lucrări aferente structurilor
- continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră
Antreprenorul dispune în șantier de 360 muncitori și 150 utilaje, iar dacă buna mobilizare a acestuia se menține, va fi o nouă lucrare de infrastructură rutieră care se va finaliza înainte de termenul contractat.
Tunelul Momaia va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate, Daniela și Alina, câte una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:
- câte 2 benzi pe sens și acostamente
- sistem de ventilație
- sistem de evacuare
- iluminat public
- sistem de comunicare
- câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului
Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method) folosind tehnologie de ultimă generație.
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești.
Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Porgramul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România,elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
P.S: Mă bucur că în cazul procedurii de licitație pentru Varianta de Ocolire a orașului Buftea, unde l-am declarat câștigător pe același constructor, nu a fost depusă nicio contestație și se poate trece la semnarea contractului.
Hai, România! Hai că se poate!”, a fost mesajul publicat de Irinel Ionel Scrioşteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina sa oficială de Facebook.