Șoferii știu cât de importantă este atenția atunci când o persoană se află la volan. Pe lângă faptul că trebuie să urmărești semnele de circulație, o regulă de aur spune că e necesar să privești atent și la ceilalți conducători auto de pe drum.
Cu siguranță ți s-a întâmplat măcar o dată să observi, pe lângă gropi, și niște dungi negre lucioase pe asfalt. Te-ai întrebat vreodată de ce există aceste semne pe șosea și care este rolul lor?
De ce apar liniile (dungile) negre și lucioase de pe asfalt și care e rolul lor
Multe persoane ar putea să fie tentate să creadă că este vorba despre o substanță ce s-a scurs și ulterior s-a întărit. Se pare însă că aceste urme negre și lucioase de pe asfalt nu sunt deloc întâmplătoare. În plus, acestea au un rol extrem de important pentru străzi.
Citește și: De ce ar trebui să pui șervețele sau prosoape de hârtie în frigider. Vei vedea imediat efectele
Respectivele linii șerpuite de pe șosea sunt alcătuite din mastic bituminos, un amestec chimic folosit pentru colmatarea fisurilor și a crăpăturilor din asfalt, pentru a preveni apariția gropilor.
Scopul acestor linii negre de pe drum este acela de-a prelungi durata de viață a asfaltului. În mod normal, lucrările de reparare a unui drum necesită o cheltuială destul de mare din punct de vedere financiar, necesită timp și apare un disconfort pentru șoferii sau trecătorii din zona respectivă.
Ce sunt liniile negre și lucioase de pe asfalt
O alternativă rapidă, simplă și mult mai economică de-a repara și acoperi fisurile apărute în asfalt este colmatarea cu mastic bituminos, un amestec ce are la bază bitumul.
Citește și: De ce mormăim sau oftăm de fiecare dată când ne ridicăm sau așezăm. Ce spun specialiștii
Aceste este un aliat extrem de bun în materie de hidroizolații, motiv pentru care poate fi folosit nu doar la drumuri, arată cei de la mentalfloss.com.
Totuși, dezavantajul acestor linii negre de pe stradă, făcute din mastic bituminos, constă în faptul că îi cam încurcă pe bicicliști și motocicliști, căci creează disconfort la mers. Aceste cordoane ieșite în relief necesită o atenție sporită din partea celor care conduc două roți.
Pentru cei care nu știu, bitumul natural se găsește asociat cu diferite substanțe minerale și poartă denumirea de rocă asfaltică (asfalt natural sau nisip bituminos). Istoria consemnează faptul că cei din Mesopotamia îl foloseau în urmă cu 7000 de ani drept agent de legătură în construcții, informează Wikipedia.
În România se exploatează bitum natural impregnat cu nisip, în bazinul Derna-Tătăruș-Voivozi (județul Bihor). Cel mai frecvent se folosește bitumul obținut artificial, ce se obține prin oxidarea deșeurilor rămase după distilarea petrolului din combustibilul rezultat în urma distilării primare a țițeiului înaltă calitate, fără parafină.