Cert e că suntem mereu pregătiți să achităm lucrurile cumpărate, care au prețuri ce se termină în ,99 fără să ne întrebăm de ce numărul respectiv nu e o cifră rotunda.
Pe toate cititoarele de carduri, aparatele de scanat din magazine și cumpărăturile ce se fac online apar prețurile produselor achiziționate care se termină în ,99. Chiar dacă mulți dintre noi nu se mai uită la mărunțișuri și poate nici nu se întreabă ce se întâmplă cu acel 0,01 RON sau dolari, acela rămâne undeva.
Motivul pentru care prețurile se termină în ,99
Mulți ar crede că motivul pentru care prețurile se termină în ,99 este unul ce are legătură cu legea taxelor. Alții spun că e o practică inventată cu câteva decenii în urmă când bunurile costau mai puțin și fiecare mărunțiș conta.
De fapt, aceasta este o strategie psihologică foarte deșteaptă pentru că prețul terminat în ,99 îl face pe cumpărător să creadă că prețul e mai mic, potrivit Mental Floss.
Citește și: De ce ne mănâncă ciupiturile de țânțari. Care e explicația specialiștilor
Julie Ramhold, un analist de piață al publicației DealNews.com a declarat pentru Reader’s Digest: “Pentru că citim de la stânga la dreapta, ajungem să acordăm mai puțină atenție spre cifrelor dinspre sfârșitul prețului față de cifrele pe care le vedem chiar la începutul acestuia”.
Chiar dacă poate fi vorba doar de 1 RON sau 1 dolar uneori și acest lucru nu face o diferență semnificativă în buzunarul tău sau nu îți afectează decizia de a cumpăra ceva, te poate păcăli, făcându-te să crezi că e mai ieftin.
Care e, de fapt, strategia comercianților
De exemplu, atunci când vedem 9,99 dolari, creierul îl perecepe ca 9 dolari, deși suma pe care o plătim e de 10 dolari, de fapt. Pentru subconțient, un preț format dintr-o singură cifră, precum 9 dolari, te face să crezi că e mult mai ieftin decât un preț format din 2 cifre, ca 10 dolari.
Citește și: De ce au găuri mânerele tigăilor. Mulți cred că există pentru a agăța tigăile în cui, dar nu e așa
Norma este ca prețurile să se încheie în ,99, dar uneori această regulă are variațiile ei, în special când vine vorba de prețurile stabilite de comercianți și de tacticile pe care ei le folosesc pentru a-I păcăli sau convinge pe cumpărători.
Unele magazine de haine folosesc tactica cu prețul care se termină în ,99 doar când au perioada de reduceri, în timp ce pe tot parcursul anului, prețurile afișate de ei se termină în ,00. Astfel, de fapt, produsele lor, când sunt la reduceri, sunt reduse doar cu 0,01. Tactica este aplicată de multe magazine care profită de neatenția cumpărătorilor.
De ce "mușcă" sportivii din medalii, după ce sunt premiați. Care sunt semnificațiile gestului... De ce purtau nobilii peruci pudrate în trecut. Care era rolul acestora înainte să devină un trend...