1.Probabil nu-ti pot oferi coafura unei vedete. Da, toate am dori sa avem pletele stralucitoare si aurii ale lui Jennifer Aniston. Insa chiar daca stilistul tau nimereste culoarea si tunsoarea, nu iti poate oferi acces la echipa de profesionisti pe care o au cei bogati si faimosi inaintea fiecarei aparitii. A aduce fotografii pentru a demonstra ce vreti este o idee foarte buna, dar fiti deschise la adaptarile care tin cont de textura parului dumneavoastra si structura osoasa a fetei. Daca intrati asteptand o copie fidela a unei imagini de pe covorul rosu, „e posibil sa fiti destul de dezamagite", spune Don Bewley, co-fondator al Eufora International Haicare din Carlsbad, California.
2.Spune exact ce inseamna „numai un pic" - chiar daca ti se pare ca esti prea pretentioasa. „Nu citim ganduri!" spune Brittany Molina, detinatoare a Brittany Spa Salon din Jacksonville, Florida. Fii pregatita sa intri in detalii cu stilistul. Daca spui „doar sa nu iei prea mult din el" nu ne ajuta foarte mult. Arata-i stilistului care este lungimea exacta pe care ti-o doresti. Si daca vrei sa iti ia doar 2 degete din par, fii sigura ca intelegeti aceeasi lungime prin „2 degete".
3.Te rog respecta-mi timpul. „Timpul unui hair-stilist ocupat este foarte pretios" spune Bewley. A intarzia chiar si cinci minute poate da peste cap intreaga zi a unui stilist. Daca intarzii, cel mai bine e sa dai un telefon, sa anunti. Si niciodata sa nu faci surpriza de a nu mai aparea. Din acelasi registru, nu suna in ultimul moment cerand sa-si faca timp cumva si pentru tine. Stilistul tau va incerca probabil sa te multumeasca, dar ar putea insemna sa stea peste program sau sa scurteze din timpul alocat altui client.
4.Imi place sa imi cunosc clientii... pana intr-un punct. Nu iti imagina ca stilistul vrea sa ii povestesti totul despre divortul prin care treci sau cat de ticalos este seful. „Dupa 10 clienti pe zi, problemele fiecaruia devin apasatoare!" spune Bewley. Incercati sa pastrati o conversatie despre moda, frumusete si stare de bine. Si amintiti-va: acesta este momentul vostru pentru a va relaxa si simti bine - iar stilistul trebuie sa se concentreze pe parul vostru.
5.Un salon nu este o gradinita. „Copiii nu ar trebui adusi la salon decat daca vin pentru un tuns", spune Michael Boychuck, coloristul personal al lui Paris Hilton si detinator al saloanelor Color, Amp si Primp. Saloanele incearca tot posibilul pentru a fi prietenoase fata de copii, dar stilistii nu se pot concentra asupra clientilor si in acelasi timp sa aiba grija ca cei mici sa nu puna mana pe o placa fierbinte de intins parul sau solutii chimice. De asemenea, lasati-va si cainele acasa, va indeamna Emily Howard, detinatoarea salonului Moxie Parlour din San Francisco, California. Este interzisa prin lege prezenta animalelor in salon, astfel incat nu il aduceti decat daca sunteti dispusi sa platiti amenda din partea salonului.
6.Lasati telefonul deoparte. Si pranzul la fel. Inchideti-va telefonul cand intrati la pragramare, recomanda Molina. „Conversatia nu numai ca ii distrage pe ceilalti clienti, dar stilistul nu isi poate face bine treaba daca va intindeti dupa telefon sau va miscati capul dintr-o parte in alta". Si incercati sa nu mancati, va sfatuieste Boychuck. Miscarea continua nu il ajuta nici pe stilist, dar nici pe dumneavoastra.
7.Va recomand produse de ingrijire pentru ca va fac bine parului - nu pentru a face cativa bani in plus. Stilistul dumneavoastra cumpara produse in care crede. Este frustrant pentru el sa vada un client care plateste destul de mult pentru un vopsit si tuns de exceptie, ca foloseste apoi un sampon si-un balsam de duzina pentru a pune deoparte cativa bani. Stilistul va poate spune ce sa folositi in functie de tipul de par si va poate salva de jocul cautarii samponului ideal la supermarket. „Sunt aici sa va ofer un sfat util", spune Bewley. „Si voi schimba cu placere orice produs care nu functioneaza pentru dumneavoastra".
8.Iti cunosti parul mai bine ca oricine- spune-mi despre el! Daca mergi la un stilist pentru prima data, zi-i tot ce stii ca este relevant despre parul tau, spune Dickey, fondatorul Hair Rules Salon din New York. Stii ce produse a folosit ultimul stilist? Sau ce marca de vopsea a folosit? Cu cat ai mai multe informatii, cu atat mai bine. Tratamentele chimice anterioare vor afecta tratamentul aplicat ulterior. Si daca aveti parul extrem de des, spuneti-i receptionistei care va face programarea, pentru a va aloca timpul necesar.
9.Daca iți place ceea ce fac, recomanda-ma si altora! „Recomandarile sunt vitale pentru un stilist"spune Bewley. Daca sunteti multumit de tunsoare sau culoare, spuneti-le si prietenilor sau colegilor de munca. A face recomandari poate fi benefic pentru ambele parți: daca un nou client vine in urma recomandarii dumneavoastra, este posibil ca stilistul sa va ofere ulterior o reducere.
10.Sunteti imaginea muncii noastre. Nu lasati sa treaca prea mult timp intre vopsiri sau pana cand tunsoarea isi pierde din forma. Daca nu știți cum sa va aranjati parul dupa o noua tunsoare, intrebati stilistul. Va va spune cum sa va puneti in valoare.
Cele mai tari 5 cocktailuri pentru barbati adevarati... Cafeaua se bea cu masura. Vezi de ce!...