"Tehnologia reprezinta un facilitator al unui stil de viata si un indicator de status. Cu cat esti mai «tehnologizat», ai acces la mai multe activitati, informatii, poti face anumite lucruri care sa te faca vizibil", explica Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK Romania.
"In plus, in functie de cat de modern, autentic sau trendy este, gadget-ul folosit sau detinut te pozitioneaza intr-o anumita categorie sociala, iti da sau nu acces la un anumit grup - aspect care este foarte important" in randul adolescentilor, a adaugat Mirila.
Lumile virtuale nu lipsesc dintre preocupari, "Second Life" fiind mai mult decat un joc video: distractie si relaxare, libertate de alegere si de exprimare, o oportunitate de socializare si de autodezvoltare.
In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri. Timpul in fata televizorului sau ascultand radioul a fost inlocuit pe agenda adolescentilor, de timpul petrecut in fata calculatorului, conversand cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia.
GfK Romania a pus la punct un proiect de cercetare calitativa constand in utilizarea mai multor tipuri de culegere a informatiei: forumuri de discutii on-line cu respondenti intre 15 - 20 de ani (50% fete, 50% baieti), focus grupuri standard si un focus grup on-line cu membri ai comunitatii Second Life, activi in replica virtuala a Bucurestiului creata pe aceasta platforma.
Sursa: jurnalul.ro
Sursa foto: blogs.r-g.ro
Invatati-i pe copii ce inseamna managementul banilor... Temele pentru acasă: sfaturi pentru a evita lacrimile şi crizele de nervi...