Violenta domestica imbatraneste copiii cu 10 ani, modificandu-le ADN-ul

Un nou studiu realizat de oamenii de stiinta americani a aratat ca violenta la care sunt expusi copiii poate provoca schimbari in AND-ul acestora. Cercetarea, publicata in jurnalul Molecular Psychiatry, demonstreaza ca violenta nu lasa urme doar pe corpurile copiilor, ci si in interiorul lor.

Oamenii de stiinta au studiat extremitatile cromozomilor, unde se gasesc telomerele, structuri speciale de ADN ce au rolul de a proteja cromozomii. Telomerele se scurteaza cu ocazia fiecarei diviziuni a celulelor, pana cand nu se mai pot diviza si mor.

Studiul realizat de cercetatori arata ca expunerea la violenta poate face ca telomerele copiilor sa se scurteze mai repede decat in mod normal. Idan Shalev, conducatorul studiului, a descoperit ca telomerele copiilor expusi la doua tipuri de violenta s-au scurtat mai rapid, ceea ce inseamna ca acesti micuti vor fi mai predispusi la afectiuni tipice imbatranirii, precum atacuri de cord sau pierderea memoriei, cu 7-10 ani mai devreme decat ceilalti copii.

Foto: foxnews.com