Cu viruși, malware și atacuri din ce în ce mai frecvente în rețea, oferta Avast pare greu de refuzat. Această companie cehă oferă de ani buni un antivirus complet gratuit pentru Windows, Mac și Android, o suită de securitate actualizată permanent, care a fost deja descărcată pe mai mult de 435 de milioane de dispozitive din întreaga lume.
Prea bine să fie adevărat? S-a dovedit că da. O investigație amănunțită a dezvăluit formula rentabilității Avast: Nu plătiți pentru acest antivirus de bază, dar vinde informații foarte detaliate despre utilizatorii săi către terți companii prin intermediul Jumpshot.
Jumpshot vinde acest pachet de date companiilor mari interesate să investigheze modul în care utilizatorii interacționează cu site-urile lor web (cât timp petrec cu privirea pe site înainte de a cumpăra un produs, de exemplu, sau cu ce buton preferă să finalizeze o achiziție). Printre clienții pe care îi are Jumpshot se numără giganți precum Microsoft, Google, Amazon, Home Depot, Pepsi, McKinsey sau IBM, deși Microsoft și IBM au spus că nu au nicio relație de afaceri.
Avast asigură că a încetat colectarea datelor utilizatorului prin extensii de browser, cu excepția scopurilor de securitate. În urmă cu câteva luni, de fapt, extensiile lor au dispărut temporar din directoarele Google și Mozilla. Da, continuă să colecteze aceste date, însă, din aplicația antivirus atât pe computere mobile, cât și pe computere convenționale.
Citește și:
WhatsApp trece de cinci miliarde de download-uri pe Android
Cum recuperezi toate mesajele de pe WhatsApp după ce îți schimbi numărul de telefon... Ce variante de găzduire web ai putea alege pentru un magazin online...