Antena Căutare

12 metode de a te feri de diabet

Numarul bolnavilor de diabet s-a dublat la nivel mondial din 1980, ajungand la aproape 350 de milioane de persoane, in anul 2008, scrie revista britanica The Lancet, care citeaza un studiu efectuat de oameni de stiinta de la Imperial College din Londra si Universitatea americana Harvard.



1. Scade cat de putin in greutate


2. Alege aperitivul potrivit. Iti recomandam o salata. O sa iti reglezi nivelul glicemiei inainte de o masa copioasa daca mananci verdeturi asezonate cu putin otet inainte. „Otetul contine acid acetic care inactiveaza anumite enzime care digera amidonul, incetinind digestia carbohidratilor", a mentionat dr. Carl Johnston, de la Universitea de stat din Arizona (SUA). Inainte de a manca fettuccine, bucura-te de o salata cu acest dressing: amesteca 3 linguri de otet, 2 linguri de ulei de in, un catel de usturoi (zdrobit), 1/4 lingurita miere, 3 linguri de iaurt, sare si piper negru proaspat macinat dupa gust.

Articolul continuă după reclamă

3. Lasa masina acasa. Vei fi mai sanatos, chiar daca nu vei slabi. Participantii la un studiu realizat in Finlanda au reusit sa reduca riscul de diabet cu 80% fara sa slabeasca, ci doar facand miscare 4 ore pe saptamana - 35 de minute pe zi. Studiile arata ca miscarea iti ajuta corpul sa utilizeze insulina mai eficient.

4. Mananca tipul potrivit de cereale. Citeste eticheta si cumpara numai cereale integrale cu continut ridicat de fibre. De asemenea, fereste-te de cele cu zaharuri ascunse: zahar brun, indulcitor, dextroza, fructoza, maltoza, sucroza.

5. Rasfata-te cu o cafea. Cafeina din bauturie cafeinizate poate tine diabetul la distanta prin stimularea metabolismul. Cafeaua contine potasiu, magneziu si antioxidanti care ajuta celulele sa asimileze zaharul.

6. Renunta la fast-food-uri. Un studiu facut pe 3000 de oameni la Universitatea din Minnesota arata ca cei care au mancat fast food minimum de doua ori pe saptamana s-au ingrasat cu 5 kg si li s-a dublat rezistenta la insulina - motivele principale care determina instaurarea diabetului.

7. Mananca legume mai des si mai putina carne. Studiile arata ca femeile care consuma de 5 ori pe saptamana carne rosie si mezeluri se confrunta cu un risc marit de diabet din cauza colesterolului si a aditivilor din carnea procesata.

8. Condimenteaza-ti viata. Componentii din scortisoara activeaza receptorii de insulina. Ea scade, de asemenea, nivelul colesterolului si trigliceridelor, grasimi care maresc riscul de diabet.

9. Relaxeaza-te. Stresul cotidian iti creste nivelul glicemiei. Relaxeaza-te de cate ori ai ocazia, pastreaza weekendurile pentru odihna si distractie cu familia.

10. Odihneste-te pe timpul noptii. Daca dormi prea putin, sistemul tau nervos central sta alert si nu se odihneste. Aceasta afecteaza nivelul hormonilor care iti regleaza glicemia. Minim 8 ore de somn pe noapte sunt indispensabile.

11. Mentine relatii cu alte persoane. S-a dovedit ca femeile care traiesc singure au un risc de 2.5 ori mai mare sa faca diabet decat cele care locuiesc cu un partener, cu alti adulti sau copii.

12. Fa un test de sange. Multe simptome ale diabetului sunt ascunse. Un test simplu poate sa arate daca nivelul glicemiei este ridicat si daca esti in pericol de a avea aceasta boala. Testati-va la cel putin 3 ani.

Citeste si Sfatul Parintilor!
Foto: fi.edu

Afla totul despre angiografia coronara!... Sase sfaturi pentru a arde caloriile...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Asaf Avidan a primit cetățenia română: Autoritatea pentru Cetățenie i-a aprobat cererea. „A rămas depunerea jurământului”
Asaf Avidan a primit cetățenia română: Autoritatea pentru Cetățenie i-a aprobat cererea. „A rămas depunerea... Antena3.ro
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Horoscop săptămânal, 15 - 21 iunie 2026: Renunți la pace pentru a-ți redefini limitele personale
Horoscop săptămânal, 15 - 21 iunie 2026: Renunți la pace pentru a-ți redefini limitele personale Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Eugen Tomac, OUT! Surpriză de proporții în alegerea premierului! Pe cine numește Nicușor Dan să facă Guvernul
Eugen Tomac, OUT! Surpriză de proporții în alegerea premierului! Pe cine numește Nicușor Dan să facă Guvernul Redactia.ro
Cine este Adrian Veştea, premierul desemnat de Nicuşor Dan să formeze Guvernul
Cine este Adrian Veştea, premierul desemnat de Nicuşor Dan să formeze Guvernul Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Antena 1 | V2
Antena 1 | V2 HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale UseIT
Antena 1 | Show
Antena 1 | Show Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x