Alimentație și nutriție. Ce putem consuma toamna în materie de legume și beneficiile acestora

 
+2 click pentru
galerie

Cristian Mărgărit, concultant în nutriție, a explicat la Neatza cu Răzvan și Dani care sunt beneficiile legumelor de toamnă pentru organism.

Toamna este momentul potrivit pentru a ne regla obiceiurile alimentare și a începe diverse diete, găsind pe piață o gamă variată de legume și fructe de sezon.

Pentru o alimentație și nutriție, corecte și sănătoase, în continuare putem consuma roșii și castraveți sub formă de salate, că sunt mai sănătoase neprocesate și sunt recomandate în orice dietă.

Mai putem consuma păstai de fasole verde, dar și păstăi de mazăre, sărace în calorii, dar bogate în fibre. Acestea se pot consuma fie ușor opărite, fie trase la tigaie, în foarte puțin ulei și servite cu usturoi.

Spanacul de toamnă este alegerea perfectă, mai ales pentru mic dejun servit cu ouă ochiuri. Spanacul matur trebuie neapărat opărit pentru a elimina din acidul osalic care împiedică absorbția calciului și magneziului în corp, și duc la formarea pietrelor la rinichi.

Conopida este recomandată în special crudă, desfăcută în buchețele crocante și servită în loc de snacksuri, sau alte crocănțele, în timp ce ne putem uita la televizor. 

Vinetele pot fi consumate nu doar sub formă de salată cu maioneză, ci și în alte preparate, cum ar fi o salată caprese cu vinete, o caponata, sau fripte pe tavă și servite cu usturoi.

Dintre fructele de toamnă, recomandate sunt perele, care sunt mai sărace în calorii și bogate în fibre.

Citiți articolul Perele. Proprietăți și beneficii ale consumului de pere!



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI