Live acum
Prime Time 20:00Asia Express - Drumul Comorilor

Dieta în funcție de grupa de sânge. Ce alimente nu ar trebui să ne lipsească din farfurie

Apreciată de unii şi contestată de alţii. Aşa putem descrie faimoasa dietă bazată pe grupe sanguine. Au trecut ani buni de la apariţia ipotezei conform căreia dacă mâncăm în funcţie de grupa de sânge putem pierde kilogramele în plus şi ne putem îmbunătăţi starea de sănătate.

Apreciată de unii şi contestată de alţii. Aşa putem descrie faimoasa dietă bazată pe grupe sanguine. Au trecut ani buni de la apariţia ipotezei conform căreia dacă mâncăm în funcţie de grupa de sânge putem pierde kilogramele în plus şi ne putem îmbunătăţi starea de sănătate.

Şi, de-a lungul anilor, au apărut multe alte diete, asta ştim cu toţii. Tot felul de asocieri alimentare ne sunt recomandate, dar un lucru e clar: nu există o dietă care să funcţioneze pentru toată lumea.

Ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă și ce alimente nu ar trebui să ne lipsească din farfurie?

Grupele sanguine pot fi folosite drept amprentă celulară şi dezvăluie foarte multe lucruri despre noi. Inclusiv în materie de alimentaţie. De pildă, cei care au grupa sanguină 0 ar trebui să consume proteine. Pentru cei din grupa A, în schimb, legumele sunt indicate. Iar celor din grupa AB4 li se recomandă o alimentaţie diversificată.

„Alimentaţia se potriveşte fiecărui om în parte, individual. Şi de aceea, nutriţia trebuie făcută fiecărui om în parte, trebuie făcut un plan nutriţional, să vedem ce probleme de sănătate are, nu se fac după ureche”, spune Oana Dumitrache, medic diabetolog.

Medicii avertizează că există mâncăruri care pot provoca inflamaţii, pot agrava anumite boli sau pot genera o continuă stare de oboseală ori tulburări de digestie. De aceea este foarte important ca înainte de toate să aflăm care sunt alimentele benefice organismului nostru şi cele pe care ar trebui să le excludem. În acest sens, o vizită la specialişti este mai mult decât necesară.

„O farfurie echilibrată ar trebui să fie reprezentată în bună parte de carbohidrați, avem nevoie şi de cereale, orez, apoi jumătate o umplem cu verdeţuri, fibre, minerale, vitamine, apoi proteine, putem avea carne, peşte, brânză”, a precizat nutriționistul Șerban Damian.

Există o mulţime de variante gustoase şi rapide pentru mese sănătoase, care asigură necesarul zilnic de nutrienţi. Să nu uităm însă de hidratare, care este la fel de importantă ca planul alimentar organizat.

Recomandari