Antena Căutare

Numeroși români pățesc asta frecvent! Ce se întâmplă dacă te ia somnul la serviciu sau simți că nu ai energie!

Atunci când salariații simt că nu mai pot face față la serviciu, vina poate fi a aerului de la locul de muncă, potrivit rezultatelor unui recent studiu american. Cercetătorii susțin că aerul respirat la serviciu poate avea efecte nefaste asupra funcțiilor cognitive din cauza marii concentrații de bioxid de carbon din spațiile închise. Eficiența se poate recâștiga printr-o gură de aer proaspăt.

Fii atent la mediul în care muncești

Atunci când salariații simt că nu mai pot face față la serviciu, vina poate fi a aerului de la locul de muncă, potrivit rezultatelor unui recent studiu american. Cercetătorii susțin că aerul respirat la serviciu poate avea efecte nefaste asupra funcțiilor cognitive din cauza marii concentrații de bioxid de carbon din spațiile închise. Eficiența se poate recâștiga printr-o gură de aer proaspăt.

Conform autorilor studiului publicat în revista Environmental Health Perspectives, bioxidul de carbon emis de salariați rămâne în aer ca urmare a proastei aerisiri a locului. Cercetătorii au studiat mediul profesional a 24 de persoane timp de șase zile cu program de lucru clasic — de la 09h00 la 17h00. Voluntarii au fost expuși la trei niveluri de calitate a aerului interior

Primul a fost o cameră în care concentrația de bioxid de carbon a fost de 550 de părți pe milion (ppm). Potrivit clasificării standard, este un nivel mediu al calității aerului.

Articolul continuă după reclamă

Te ia des somnul la serviciu?

Al doilea a presupus o concentrație de CO2 de 945 ppm, care corespunde unei calități moderate a aerului.

În al treilea mediu, concentrația de CO2 în aer a fost de 1400 ppm. Dincolo de pragul de 1000 ppm, calitatea aerului este considerată scăzută, lucru care poate provoca acidoză respiratorie.

Un somn prea lung îți pune în pericol sănătatea! Câte ore este indicat să dormi pentru a fi în formă a doua zi

La sfârșitul programului de lucru, participanții la studiu au fost supuși unui test care a avut ca scop evaluarea ansamblului capacităților cognitive folosite în activitatea de la locul de muncă, cum ar fi reacția la o situație de criză, căutarea și utilizarea informației. Studiul a arătat că un mediu curat face ca salariații să fie mai eficienți.

O încăpere bine aerisită, în care normele de mediu sunt respectate, duce la îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă. Cercetătorii recomandă o scurtă ieșire la aer curat pentru o mai bună concentrare asupra sarcinilor de serviciu.

Sursa: Agerpres

Cea mai bună dietă! Cum să slăbeşti rapid şi sănătos după sărbătorile de iarnă... A consumat o linguriță de susan cu miere pe stomacul gol timp de trei luni de zile! Ce s-a întâmplat ulterior...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego Sambata, 21.12.2024, 14:53
NBA Christmas Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x