Live acum
Prime Time 20:00Chefi la cutite

Top 5 mituri despre apă pe care trebuie să le cunoști

Chiar dacă apa este lichidul fără de care nu am putea trăi și deși aduce nenumărate beneficii, s-au născut numeroase mituri despre aceasta.

Chiar dacă apa este lichidul fără de care nu am putea trăi și deși aduce nenumărate beneficii, s-au născut numeroase mituri despre aceasta.

Iată aici 5 dintre miturile despre apă pe care trebuie să le cunoști.

Apa minerală vs cea filtrată - care este prima recomandare?

Prima recomandare este apa de la robinet, filtrată, care va fi folosită atât pentru consumul zilnic al copiilor, cât și al adulților. Aceasta conține cantitatea necesară de minerale pentru organism și nu produce dezechilibre renale sau gastrice.

Apa minerală nu este recomandată pentru consumul zilnic, deoarece conține un număr mult mai mare de minerale decât cel de care avem nevoie, iar în unele cazuri este chiar interzisă, deoarece poate ajuta la apariția unor afecțiuni sau la mărirea simptomatologiei pentru unele afecțiuni deja existente în organism.

Apa minerală nu trebuie să fie consumată dacă suferiți de afecțiuni precum cele cardiace, renale, cancer, diabet, hemoragii, ulcer gastric sau anumite boli de piele, deoarece va dăuna organismului. Deoarece organismele copiilor nu sunt încă destul de dezvoltate încât să poată metaboliza cantitatea ridicată de săruri și oligoelemente, nu este recomandat consumul de apă minerală, plată sau carbogazoasă.

Orice organism are nevoie de doi litri de apă zilnic

Este recomandat să consumi 2 litri de apă pe zi în cazul în care nu ai foarte multă activitate, adică ești sedentar și ai o greutate medie. În cazul în care faci mult efort în viața de zi cu zi, consumi și alte lichide și ești solicitat din multe puncte de vedere, atunci această cantitate de apă nu este obligatorie, ci este doar o aproximare, putând fi nevoie de mai mult. Poți urma, de exemplu, o dietă care îți indică să consumi o cantitate mai mare sau mai mică de 2 litri de lichide în fiecare zi.

Apa poate fi înlocuită cu sucuri naturale

Acesta este un mit, deoarece sucurile nu pot fi niciodată comparate cu apa, care este lichidul cel mai potrivit pentru hidratare. Chiar dacă ați consuma sucuri naturale, acestea conțin cantități foarte mari de zahăr, care nu ajută la hidratarea organismului, ci dimpotrivă, vă pot cauza probleme dentare. Așadar, nu înlocuiți apa cu niciun fel de suc.

Legătura dintre consumul de apă și greutatea corporală

Apa trebuie să fie obținută de organism și din fructe și legume, pentru că în cazul în care consumăm doar apă vom avea senzația de sațietate și nu adunăm nicio calorie. Atunci când organismul este hidratat în modul necesar, corpul nu va mai reține apa și vei avea impresia că greutatea ta a scăzut.

Femeile trebuie să consume mai multă apă decât bărbații

În mod normal, femeile ar trebui să bea cel puțin doi litri de apă în fiecare zi, iar bărbații ar trebui să consume 2,5 l pe zi. Diferența nu este foarte mare, iar în această cantitate sunt incluse și celelalte lichide băute precum ceaiurile, cafeaua, laptele, sucul de fructe, supele, fructele și legumele.

Cu toate acestea,deși consumăm și alte lichide, cea mai mare cantitate de lichid care este consumată trebuie să fie apă, deoarece celelalte lichide nu hidratează organismul la fel de bine ca apa.

Cea mai bună apă care poate fi consumată este cea care are un conținut de minerale destul de echilibrat, adică să fie necesarul nostru zilnic și nu mai mult de atât, însă trebuie să aibă un conținut de nitrați aproape nul.

Apa este cea mai bună sursă de hidratare a organismului, motiv pentru care nu trebuie să ezitați să beți cantitățile necesare pentru corpul vostru în fiecare zi!