1. Si pilotii trebuie sa se duca la toaleta
Oricine a stat langa un pilot, de la atentatele 9/11, a observat cu siguranta momentele in care acestia se pregatesc sa se duca la baie. Iar asta fiindca Asociatia Federala a Avioanelor (FAA) a instituit o lege conform careia, atunci cand pilotii au anumite nevoi fiziologice, ei trebuie sa ii anunte pe insotitorii de zbor prin sistemul de comunicatie. Astfel, stewarzii blocheaza carlinga si le dau semnal de libera trecere pilotilor.
"Asta pentru ca noi nu avem bai separate de cele ale pasagerilor", a declarat un pilot american.
2. Exista locuri bune in avion
Daca ai rau de avion, cel mai bine este sa iti rezervi un loc deasupra aripii. Un asemenea vehicul se balanseaza mult - cand pilotul muta botul avionului in sus sau in jos, locurile din fata si spate sunt cele mai afectate. Si ca o regula, coada avionului are tendinta de a se misca mai mult decat partea din fata a acestuia. Asa ca daca ai rau de miscare, incearca sa eviti spatele aeroplanului.
3. Folosirea propice a centurii de siguranta nu e o joaca
Turbulentele nu sunt periculoase pentru avion, ci pentru oamenii care se afla inauntrul acestuia. Cele mai multe incidente care au avut loc in urma unor turbulente severe au izbit oamenii de tavan si podea, cauzandu-le rani serioase. Daca insotitorul tau de zbor iti spune sa te asezi, pentru ca urmeaza un gol de aer, recomandat este sa ii dai ascultare.
4. Nu exista pranzuri gratuite
Din cauza falimentelor liniilor aeriene din anul 2000, putine companii americane mai asigura inca mancare echipei de zbor.
"Noi, pilotii, mancam sandwich-uri, felii de pizza si mancare semipreparata. Nu e chiar stilul de viata spectaculos cu care am fost obisnuiti inainte", a declarat un alt pilot american.
5. Combustibilul este extrem de scump
Costul numarul 1 pentru o companie aeriana e combustibilul, care nu este deloc ieftin. Si pentru ca pretul cherosenului variaza atat de mult, si costul biletelor de transport difera. Un avion micut, cu doua motoare, consuma aproape 57 de litri de combustibil pe minut. Asa ca iti poti imagina cu siguranta de cat cherosen este nevoie pentru a face o cursa transcontinentala.
6. FAA are simtul umorului
Avioanele urmeaza o harta invizibila de autostrazi si alei astrale, pentru a putea ajunge la destinatie. Pe cer exista mii de puncte virtuale pe care pilotii le urmeaza , fiecare avand un nume diferit. Astfel, controlerele de trafic aerian pot spune cu exactitate unde esti si ce ruta sa urmezi pentru a ajunge in locul dorit.
Exemple de puncte virtuale: TRUMP - deasupra clubului lui Donald Trump, UFIRD, DONLD - pentru sudul Floridei.
7. Cum se procedeaza cu device-urile electronice?
De multe ori, gadget-urile interfereaza cu sistemul de comanda al avionului. De aceea nu este permis, in prezent, ca device-urile electronice sa fie deschise. In schimb, pe masura ce wireless-ul va prelua treptat-treptat puterea, vom fi martorii unei modificari: mai exact, in viitor vom putea lucra pe laptop sau vorbi la telefon in timpul unui zbor.
8. Co-pilotii au foarte multa experienta in spate
Din cauza crizei economice, companiile aeriene incep sa cada pe capete. Iar atunci cand un pilot este disponibilizat, probabil ca se va angaja la o alta linie aeriana, insa pe postul de co-pilot.
9. Legaturile romantice au loc si in aer
"Toata echipa de zbor este cazata la acelasi hotel. Insa imi amintesc ca, acum cativa ani, sotiile pilotilor faceau presiuni pentru ca stewardesele sa fie cazate la hoteluri diferite. La urma urmei, nu voiau ca sotii lor sa le insele", a afirmat acelasi pilot.
10. Echipele de zbor sunt antrenate pentru mai mult decat situatii de urgenta
Terorismul reprezinta o mare problema in ziua de azi. Asa ca atat pilotii, cat si insotitorii de zbor urmeaza cursuri speciale pentru a invata cum sa dezarmeze pe cineva, sa se apere singuri sau sa detecteze comportamente stranii si periculoase.
Sursa / Foto: away.com