In momentul de fata, Clujul are cel mai bine dezvoltat turismul de business, fiind abordat ca un oras de tranzit
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), Regiunea Transilvania Nord-Vest, Asociatia Hotelierilor Clujeni, Youth Hostel Romania, Asociatia Nationala de Turism Rural Ecologic si Cultural (ANTREC), Camera de Comert si Industrie Cluj si Asociatia Nationala a Bucatarilor si Cofetarilor din Turism (ANBCT) - cu alte cuvinte, cele mai importante organizatii profesionale si patronale din turism si alimentatie publica - au fost solicitate sa-si uneasca eforturile pentru promovarea Clujului pe harta turistica a Romaniei.
Lor li se adauga autoritatile locale, primarul Clujului, Sorin Apostu, fiind cel care a avut initiativa infiintarii unei asociatii locale care sa-i reuneasca pe cei care activeaza in domeniul turismului, lor urmand sa li se alature si alte institutii, precum Aeroportul International Cluj-Napoca si Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Cluj.
Astfel de proiecte de unificare a fortelor locale si nationale pentru promovarea turismului clujean au mai fost initiate si in urma cu sase ani, insa atunci nimic nu s-a finalizat. Actualul director al Regiunii Transilvania Nord-Vest a ANAT, Martin Bikfalvi, este insa de parere ca de aceasta data lucrurile se pot urni si ca asociatia poate juca un rol important in coordonarea activitatilor si programelor turistice din judet, indiferent daca este vorba despre turism rural, turism de business, turism cultural s.a.
Printre prioritatile viitoarei asociatii turistice s-ar putea numara crearea brandului turistic al judetului Cluj, cat si imbunatatirea portalului turistic VisitCluj.ro.
sursa: Jurnalul.ro
foto: ClujNapoca.ro