Suntem în aproape 2019, toată lumea are drepturi egale, ceea ce este un lucru bun, dar nu mulți dintre oameni știu să le protejeze și să lupte pentru acestea, motivul principal fiind necunoștința acestora. Ți s-a întâmplat să fi în aeroport, să aștepți să pleci spre o locație de vacanța pentru care ai muncit aproape jumătate de an, iar atunci să ți se spună că linia pe care trebuia tu să zbori este momentan închisă și ca este o întârziere sau că zborul spre acea locație s-a anulat.
Tocmai de accea trebuie să îți cunoști drepturile și trebuie să știi cum șă obții despăgubiri dacă zborul tău are întârziere sau este anulat.
Cum să obții despăgubiri în caz de întârziere sau anulare?
Pentru a obține compensație în caz de zbor întârziat sau anulat primul lucru pe care trebuie să îl faci este să afli care au fost motivele pentru care s-a întâmplat. Asta o poți face sunând la aeroport sau la firma de zbor cu care ați facturat. Ei vă vor pune la dispoziție un formular pentru a cere compensația de zbor.
În multe ocazii companiile de zbor nu vor sa vă ajute și pentru acest lucru nu trebuie sa renunțați, exista pe piață companii speciale care se dedică cu compensațiile de zbor și care vă pot ajuta să primiți compensația care vi se cuvine. Una din aceste companii este airclaim, o companie cu sediu în România și care luptă pentru drepturile pasagerilor din toată lumea. Puteți afla mai multe detalii pe pagina lor principala: www.airclaim.com
Despăgubirile pe care le puteți obține în urma unui zbor întârziat sau anulat sunt mai multe la număr, dar trebuie să alegeți cu atenție deoarece de acestea se leagă niște clauze. Despăgubirile pe care le puteți obține sunt următoarele:
Rambursarea prețului biletului și, dacă aveți un zbor de legătură, un zbor de întoarcere, cu prima ocazie, către aeroportul de plecare, se poate opta și pentru redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie sau redirecționarea la o dată ulterioară agreată de dumneavoastră, în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile. Pe lângă acestea, compania de zbor poate să fie obligată să vă ofere despăgubiri bănoase începând de la 250 de euro și până la 600 de euro în funcție de distanța pe care trebuie să o parcurgeți și în funcție de timp. Acestea sunt despăgubirile de care puteți beneficia când aveți ghinionul să se întâmple ca zborul dvs. să fie întârziat sau anulat din diferite motive.
Luptați pentru drepturile dvs. și cereți firmelor de zbor despăgubiri în cazul în care zborul dvs. are o întârziere de peste o oră. Aceștia sunt obligați prin lege să vă ofere asistență dacă se întâmplă unul din cazurile menționate mai sus.