Live acumObservator 19
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Cătina și beneficiile ei pentru imunitate

Tot ce ar trebui să știm despre cătina și beneficiile ei pentru imunitate, ne oferă nutriționistul Cristian Mărgărit într-un reportaj la Neatza cu Răzvan și Dani.

Cătina și beneficiile ei pentru imunitate

Ce trebuie să știm despre cătină?

Consumată regulat, cătina întărește imunitatea, are efect de detoxifiere și proprietăți energizante.

Fructele mici şi portocalii de cătină, chiar dacă au gust astringent și foarte acru, oferă o explozie de nutrienți, vitamine şi antioxidanţi. Nu se pot consuma ca atare, dar se pot folosi la diverse preparate, cele mai uzuale ar fi sucul și siropul de cătină cu miere.

Pulpa rămasă de la prepararea sucului nu se va arunca, pentru că este plină de nutrienți. Se poate amesteca cu polen, sau se poate adăuga într-o prăjitură, sau se poate consuma cu lapte pentru copii.

Ce conțin fructele de cătină

S-a constatat că fructele de cătină conțin de două ori mai multă vitamina C decât măceșele și de 10 ori mai mult decât citricele. Mai conțin și vitaminele A, B1, B2, B6, B9, E, K, P, F, dar mai regăsim în componența fructelor de cătină și celuloză, betacaroten, microelemente ca: fosfor, calciu, magneziu, potasiu, fier și sodiu, uleiuri complexe, etc.

Fructele de cătină sunt utilizate atât în scopuri terapeutice în anemie și convalescență, cât și în scopuri alimentare sub formă de ceaiuri, sucuri, siropuri, gemuri și dulcețuri, etc.

Sucul, sau siropul de cătină se poate consuma începând de la primele ore ale dimineții, pentru un efect benefic asupra imunității.

Citește și: Cum pregătim sirop natural de cătină cu miere și ce beneficii are

Un aspect interesant este acela că în cătină se găsește quercitină, acel flavonoid care se găsește și în ceapă și în varză, care luptă în prevenirea infecțiilor virale, chiar și a coronavirusului.

Există un raport științific care spune că fructele cât mai mici și colorate conțin foarte mulți antioxidanți și o cantitate mai mică de zahăr, de aceea sunt foarte recomandate pentru întărirea imunității organismului.

Citește și: Cătina, leacul minune pentru o imunitate de fier. La ce te ajută o cură cu fructe de cătină

Se poate servi o masă doar din aceste tipuri de fructe, pentru că sunt energizante și pline de sățietate.

Atenție! A nu se consuma sirop de cătină înainte de culcare, deoarece are efect energizant!

Specialiştii recomandă consumul de cătină şi preparate din aceste fructe pe toată perioada anului, dar în special în sezonul rece, pentru combaterea virozelor.

Tot din aceste fructe mici și colorate se poate face și gem sau dulceață.

Cătina este recomandată și pentru copii în cantitate de 50-150 gr/ zi, în amestec cu miere.

Pentru mai multe detalii și sfaturi de la nutriționistul Cristian Mărgărit, accesați materialul video de mai jos, desprins din cadrul îndrăgitului matinal Neatza cu Răzvan și Dani:

Video