Sărbătorile de iarnă. Atenție la cât și cum mâncăm pentru a preveni indigestia!

Simona Dragomir, specialistul în sănătate de la „Neatza cu Răzvan și Dani”, prezintă informații utile despre cât și cum mâncăm pentru a preveni indigestia.

Mesele copioase de la sărbătorile de iarnă ce pot provoca indigestia

În cadrul rubricii ”Bună dimineața sănătate”, Simona Dragomir, specialistul în sănătate de la „Neatza cu Răzvan și Dani” și Doctor Liliana Albușoiu Vodă, medic primar medicină de familie și specialist în gastroenterologie, ne prezintă informații utile pentru perioada sărbătorilor de iarnă și ne atenționează în legătură cu cât și cum mâncăm pentru a preveni indigestia.

Ce este indigestia? Cauze, simptome și riscuri.

Indigestia sau dispepsia, cum este denumită în termeni medicali, este acel simptom care se definește prin durere și disconfort în partea superioară a abdomenului și senzația de arsură în capul pieptului, în termeni populari.

În majoritatea cazurilor, indigestia este cauzată de mesele copioase și mai puțin sănătoase, iar pe lângă acestea mai intervine și lipsa mișcării fizice, consumul alcoolului în exces, dar și administrarea medicamentelor pe o perioadă mai lungă de timp, în special a medicamentelor antiinflamatoare.

Simptomele cele mai frecvente care ne alarmează în privința indigestiei sunt balonarea, senzația de greață și starea de vomă.

Pe lângă cauzele enumerate mai sus care provoacă indigestia, ar mai fi de adăugat și obiceiul de a mânca rapid și excesiv, consumul alimentelor grase, prăjite și picante, fumatul, cafeaua, ciocolata și băuturile carbogazoase, dar și de existența unor afecțiuni digestive, cum ar fi gastrita, ulcerul, pancreatita, constipația, calculii biliari, ischemia intestinală sau cancerul la stomac, dar și diferite tulburări hormonale cu care se confruntă anumite persoane.

Citește și: Cum ne influențeaza alimentatia colesterolul și care sunt alimentele benefice în reducerea acestuia

Cum putem evita instalarea indigestiei în timpul sărbătorilor de iarnă?

În primul rând, pentru a evita instalarea indigestiei, trebuie să fim foarte atenți la cum, cât, dar și ce mâncăm de sărbători pentru a preveni indigestia.

Nu trebuie să consumăm la aceeași masă din toate bucatele tradiționale pregătite, ci acestea trebuiesc eșalonate și asociate cu multe alte alimente mai sănătoase, cum ar fi salatele verzi, de exemplu..

Este indicat să evităm consumul excesiv de grăsimi, prăjelile, tocăturile, rântașurile, dar și consumul excesiv de dulciuri și cel de alcool.

Este recomandat ca în timpul sărbătorilor să se mănânce puțin și des și, important, să se mestece alimentele foarte bine, pentru a putea fi digerate mai ușor.

Citește și: Ce înseamnă un stil de viață sănătos care să ne mențină tonusul pe termen lung

Foarte important este ca în timpul meselor să nu se consume și lichide: sucuri, apă, băuturi alcoolice. Acestea se vor consuma după terminarea meselor.

De asemeni, este bine să se evite consumul de fructe imediat după mesele copioase, ci să se aștepte un interval de cel puțin o oră.

Pentru cei care știu deja că au probleme cu digestia sunt recomandate tratamentele naturiste, cum ar fi cărbunele medicinal, diverse ceaiuri: de mușețel, de mentă, de salvie, de păpădie, etc. Ceaiurile pot fi consumate chiar înainte de începerea meselor, pentru a calma durerile abdominale și celelalte efecte.

Însă, dacă toate acestea nu sunt suficiente, trebuie apelat la sfaturile specialistului si la medicația necesară preîntâmpinării efectelor adverse provocate de indigestie.

Aflați mai multe detalii despre cât și cum mâncăm pentru a preveni indigestia în preajma sărbătorilor de iarnă accesând materialul video de mai sus!

Ultimele știri