- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Studiile despre comportamentul de consum spun că majoritatea cumpărătorilor iau în calcul fotografiile de prezentare când decid dacă vor cumpăra un produs și că aceștia își formează o opinie generală despre un brand pe baza imaginilor pe care acesta le folosește.
Așadar, imaginile de calitate generează conversii și te ajută să îți consolidezi identitatea de brand, iar aceste aspecte nu trebuie neglijate pe o piață atât de competitivă cum este cea a vânzărilor. Este important să te asiguri că incluzi în strategia de promovare a produselor tale fotografii profesionale. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să le obții:
1. Alege un fotograf profesionist
În primul rând, nu uita că fotografia de produs este o investiție pentru binele afacerii tale. Fie că angajezi pe cineva sau decizi să faci lucrurile pe cont propriu, tot va trebui să investești bani, timp și energie.
Dacă nu ești specializat în fotografie de produs și îți dorești imagini de cea mai bună calitate, alege un fotograf profesionist de produse. Acesta știe cel mai bine cum să pună în lumina și decorurile potrivite produsele din portofoliul tău.
2. Decide care sunt nevoile tale
În e-commerce, cele mai utilizate fotografii pentru site-urile de prezentare sunt cele care arată produsul din mai multe unghiuri, de obicei în fața unui fundal simplu. Dacă produsele tale se vând pe o piața extinsă, cum ar fi eBay sau Amazon, vei avea nevoie de acest tip de fotografie.
Altă tendință este fotografia de tip lifestyle, care mizează pe cadre dinamice, care au în componență personaje și decoruri, păstrând produsul în prim-plan. Această abordare fotografică le permite utilizatorilor să se imagineze folosind produsul. În plus, este mult mai creativă și este ideală pentru social media, email marketing și blog.
În funcție de nevoi și buget, trebuie să optezi pentru un stil fotografic reprezentativ.
3. Planifică ședința în funcție de identitatea ta de brand
Tot ce faci pentru afacerea ta trebuie să urmeze un fir logic. De aceea, și fotografiile pe care le comanzi trebuie să se alinieze cu strategia de brand pe care ai setat-o.
Înainte de a porni la drum, este ideal să ai o întâlnire cu fotograful pe care l-ai ales și să îi povestești despre business-ul tău. Spune-i care este misiunea afacerii tale, povestește-i despre mesajul pe care vrei să îl transmiți prin intermediul fotografiilor și ce anume diferențiază produsele tale de cele ale competitorilor.
Ulterior, puteți să stabiliți împreună niște scenarii care pot fi folosite pentru fiecare fotografie, apoi să vă hotărâți în privința recuzitei, a spațiului și a costului.
Ia în calcul că în funcție de complexitatea cadrelor pe care vrei să le obții și de numărul produselor fotografiate, un shooting poate dura de la câteva ore până la două-trei zile.
4. Ai grijă la detalii
Pentru ședința foto, alege cele mai bune mostre din portofoliul tău. Eventualele defecte de fabricație (cusături strâmbe, zgârieturi superficiale sau pete) nu trebuie să iasă în evidență în fotografii.
Deși unele detalii pot fi corectate ușor în Photoshop, acest lucru s-ar putea să influențeze prețul ședinței. De aceea, înainte de a-l pune în fața obiectivului foto, verifică atent aspectul fiecărui articol.
5. Folosește cele mai bune imagini
După ce ai primit fotografiile cu produsele tale, fă o selecție atentă a acestora și utilizează-le doar pe cele mai bune pentru platformele de promovare. Dacă nu ai cunoștințe în domeniu, nu le aplica filtre, texte sau nu face alte modificări.
Atenție! Nu șterge fotografiile originale. Stochează-le, chiar dacă deja le-ai publicat pe site, pentru a fi asigurat în cazul în care apar probleme tehnice.
Așadar, pentru a avea fotografii de produs cu care să te mândrești, cel mai bine este să discuți cu un fotograf profesionist. Acesta va ști cum să te ajute să obții imagini în armonie cu identitatea ta de brand, mai ales dacă aveți o discuție înainte.
Ține cont că trebuie să alegi un stil fotografic în funcție de platforma unde vrei să publici imaginile și că este bine să ai grijă ca produsele fotografiate să nu aibă defecte. După ședința foto, folosește cele mai bune imagini obținute și păstrează-le în siguranță pe un server sau pe un hard extern.