- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Pentru prima dată în ultimii 19 ani, trenurile vor circula direct de la București la Giugiu fără să mai facă ocol pe la Videle.
Iată cât va dura călătoria și câte trenuri vor circula în fiecare zi!
Citește și: Transalpina se deschide pe 1 iunie! Obiective turistice pentru șoferi
Se reintroduc trenurile directe București-Giurgiu!
Astăzi a fost ultima zi în care cei care au călătorit de la București la Giurgiu și invers au circulat deviat pe la Videle.
Acest ocol avea loc în ultimii 19 ani din cauza podului de la Grădiștea care s-a prăbușit în timpul inundațiilor din anul 2005.
Acum, la distanță de aproape două decenii, călătorii se vor putea bucura de o rută directă din capitala României la Giurgiu fără să mai facă un ocol, câștigând o perioadă de timp considerabilă, datorită construcției noului pod de la Grădiștea.
Astfel, începând de mâine, 1 iunie 2024, circulația va fi deschisă, ca urmare a reconstruirii podului peste Argeș care are o structură de aproximativ 1,2 kilometri.
În fiecare zi vor circula 7 trenuri pe sens, iar călătoria va dura aproximativ 2 ore - 2 ore și jumătate.
Trenurile vor staționa aproximativ 10 minute și în gara Progresu de lângă București, chiar înainte de a începe drumul direct către Giurgiu.
Operatorul celor șapte perechi de trenuri este CFR Călători.
Citește și: Biletele de tren care pot fi cumpărate și prin SMS. Ce anunț important a făcut CFR Călători
Anunțul a fost făcut și pe pagina oficială de Facebook CFR Călători.
„Din 1 iunie 2024 se va redeschide traficul feroviar pe ruta directă București Nord - Gara Progresu - Grădiștea - Giurgiu și retur.
CFR Călători va opera zilnic pe această rută cu șapte perechi de trenuri Regio (R).” se arată în postare.
Nu toți internauții au văzut cu ochi buni această veste, o mare parte dintre ei fiind nemulțumiți de lucrurile care se vor putea întâmpla în perioada următoare.
„A fost nevoie de 19 ani să se refacă un pod și să se redeschidă circulația pentru ca într-un viitor necunoscut să fie iar închisă linia ca să reabilitați și restul de linie rămasă nemodernizată! Numai în România se poate întâmpla asta!” a spus un cetățean dezamăgit.
Reprezentanții i-au răspuns la mesaj, specificând următoarele:
„CFR Călători este operatorul național feroviar de călători, administratorul infrastructurii - CFR SA este compania care are ca obiect de activitate repararea și modernizarea infrastructurii feroviare.”
Tot în această idee a mai intervenit un internaut:
„Este adevărat că linia ferată respectivă este ne-electrificată și peste doi ani , aproximativ, se va închide pt a se realiza această electrificare?... dacă da atunci care este cel care cheltuie fără cap banii publici și nu a întreprins această măsură până să se fi dat în folosință linia ferată?”
Răspunsul oferit de CFR Călători a fost:
„detalii pe această temă vă rugăm să solicitați la managerul infrastructurii feorivare - CFR SA sau la Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF). CFR Călători, în calitate de operator de transport, are ca obiect doar operarea de trenuri, nu și efectuarea de lucrări la linie (reconstrucție, electrificare etc).
Citește și: Noi reguli pentru șoferii care vor să plece în Grecia cu mașina! Reglementările au intrat deja în vigoare