Fiecare sofer trebuie sa fie constient de faptul ca, indiferent de ce masina conduce, fie ea Dacie 1300, Audi A6, BMW Seria 5 sau "Jeep 4x4", singurul element de legatura dintre automobil si drum este cauciucul.
Iar pneurile, precum incaltamintea, sint de mai multe feluri. Asa cum nu poti purta sandale iarna, la fel nu sint recomandate cauciucurile de vara in anotimpul rece.
De ce? Simplu. Componenta chimica si arhitectura pneurilor este complet diferita. Sub 7 grade celsius, cele de vara devin mai dure si nu mai ofera aderenta necesara. Si, viceversa, cele de iarna se inmoaie peste aceeasi temperatura, cu acelasi rezultat.
4, nu 2 pneuri de iarna!
Dotarea masinii cu gume de iarna este destul de costisitoare, putind ajunge pina la citeva mii de lei. Prin urmare, din economie, unii soferi opteaza sa-si ia numai doua pneuri de iarna. In acest caz, se "recomanda" montarea lor pe puntea motoare. Dar, atentie! In afara de "economie", nu se cistiga aproape nimic.
In cazul masinilor cu tractiune (fata), se iese mai usor din zapada si atit. La frinare, puntea spate, fara pneuri de iarna, dezechilibreaza masina din cauza lipsei de aderenta, iar lucrurile pot degenera usor.
In cazul masinilor cu propulsie (tractiune spate), montarea a numai doua cauciucuri de iarna este si mai periculoasa. Daca sint puse pe fata, in ideea de a avea directie, din lipsa de aderenta, spatele se va bloca foarte usor in zapada. Iar daca sint puse pe spate, va fi afectata directia. De masinile integrale nici nu mai vorbim, dotarea acestora cu gume de iarna pe o singura punte ducind la avarierea sistemului de tractiune.
VIDEO! Zapada, bucuria pasionatilor
Titi Aur iti spune cum sa conduci iarna
"Cauciucurile de iarna nu sint un moft, sint obligatorii, acestea oferind o aderenta mai buna chiar si pe asfalt uscat. Apoi, vizibilitatea este esentiala, curatarea tuturor geamurilor fiind obligatorie. |n ceea ce priveste condusul pe carosabil alunecos, in primul rind, miinile trebuie tinute pe volan, la orizontala volanului, astfel incit minuirea acestuia sa nu fie obstructionata. Un drum acoperit cu gheata sau zapada este o capcana pentru orice sofer! Nu bruscam comenzile, nu bruscam frina! Se frineaza cu mare atentie, pina cind simtim ca se blocheaza roata. Apoi eliberam usor frina si frinam din nou, pentru a avea o aderenta mai buna. Nu frinam in curbe! Iar folosirea luminilor de intilnire este obligatorie. O masina cu farurile aprinse este observata, pe timp de zi, cu 3 secunde inaintea unei masini fara faruri aprinse", explica Titi Aur, multiplu campion national de raliuri.
Tot articolul, in Gazeta Sporturilor
VIDEO! Drift-uri cu masini si ATV-uri pe zapada la Targu-Jiu... Audi RS7 ar putea dezvolta 600 cai putere...