Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția că orice dezbatere pe Legea RCA trebuie făcută cu multă atenție și nu din cauza presiunii de timp, având în vedere impactul pe care l-ar putea avea asupra celor opt milioane de români!
Astfel, cei de la COTAR au solicitat Parlamentului să acorde multă atenție acestui subiect, căci nemulțumirile transportatorilor în cee ace privește piața de asigurări ar putea genera noi proteste.
LEGEA RCA, DIN NOU ÎN ATENȚIA PARLAMENTARILOR
Mai mult decât atât, reprezentanții COTAR mai sunt de părere că acest subiect nu ar trebui discutat printr-o dezbatere online, ce lasă loc adoptării unor prevederi cu impact negative pentru transportatori și șoferi.
citește și: Greșeala care îi va costa scump pe șoferi! Amenzile pot ajunge până la 3.000 de lei
Transportatorii susțin că plata făcută direct păgubituluyi este o înșelătorie. „Asiguratorii vor ca plata să se facă doar pentru păgubit, astfel încât să reuşească să îl păcălească mai uşor – cele peste 90% dintre cazurile câştigate la SAL-FIN de persoanele fizice, unde se arată ca plata directă la păgubit este o înşelătorie reprezintă dovada acestor practici”, mai spun transportatorii.
Ce schimbare se pregătește la legea RCA
De asemenea, dezbatrea publică privind modificările le Legea RCA este induficientă și ineficientă, ținând cont că modificările vizează 8 milioane de cetățeni.
Ce stabilește prețul unei polițe RCA
Transportatorii susţin că Legea RCA adoptată de Parlamentul României în anul 2017 a fost foarte bună, dauna medie a scăzând cu 15% în anul 2019, însemnând un minim al ultimilor 5 ani. De asemenea, se observă o reducere a numărul de accidente în cursul anului 2019, România înregistrând o frecvenţă a daunei în scădere cu 15%, fiind şi aceasta la un minim al ultimilor 5 ani. Frecvenţa daunei a fost de 5,29% în anul 2019, faţă de 6,26% în 2018. Aceşti parametri, dauna medie şi frecvenţa daunei, sunt cei care, prin legea actuală, se stabilește preţul RCA, arată cei de la capital.ro.