Anvelopele sunt elemente esențiale pentru funcționarea optimă a oricărui vehicul. Calitatea și performanțele anvelopelor sunt factori care influențează nu doar siguranța pasagerilor, dar și eficiența mașinii în timpul manevrelor efectuate de către șoferi. Având în vedere importanța aparte a cauciucurilor, este extrem de important ca orice conducător auto să verifice constant starea acestora.
Din cauza factorilor de mediu la care sunt expuse, dar și a duratei de utilizare, anvelopele sunt predispusă la uzură. Așadar, cum putem verifica gradul de deteriorare al acestora, astfel încât să prevenim potențialele riscuri?
Uzura benzilor de rulare
Adesea, verificând starea benzilor de rulare putem emite un verdict cu privire la calitatea cauciucurilor din dotarea mașinii. Acest detaliu este ușor de verificat, cu atât mai mult cu cât automobilele de ultimă generație prezintă indicatori de uzură încorporați. În condiții optime, adâncimea bărilor de cauciuc nu ar trebui să depășească 2 mm. În cazul în care există abateri de la acest standard, este un semn că anvelopele ar trebui înlocuite.
Pentru a prelungi durata de viața a pneurilor mașinii, specialiștii recomandă alegerea unor cauciucuri potrivite tipului de automobil. Un alt criteriu esențial pentru longevitatea cauciucurilor îl reprezintă condițiile drumurilor pe care se circulă cel mai des. De exemplu, este indicat să îți dotezi mașina cu un set de cauciucuri off road dacă ești pasionat de drumeții sau dacă locuiești într-o zonă montană, cu relief denivelat.
Uzura ”la fața locului”
Există și cazuri în care banda de rulare nu este afectată integral de trecerea timpului sau de alți factori de uzură. Atunci când uzura se manifestă doar într-o singură zonă a cauciucului, vorbim despre ”uzura la fața locului”. De regulă, responsabile pentru acest tip de defecțiune la roți sunt fie presiunea scăzută în pneuri, fie defecțiunile localizate la sistemul de frânare ori la cel de suspensii.
Uzura pe o singură față
Șoferii se pot confrunta cu situația în care anvelopele se deteriorează numai pe o singură parte, respectiv în interiorul sau în exteriorul acestora. Cauza este, de această dată, alinierea necorespunzătoare a jantelor. De asemenea, o altă cauză ar putea fi faptul că, atunci când s-a efectuat schimbul de anvelope la final de sezon, pozițiile celor 4 cauciucuri nu au fost interschimbate.